NİLÜFER DİDİŞ KÖRHASAN

Prof. Dr.

NİLÜFER DİDİŞ KÖRHASAN

Prof. Dr.

Fen Bilgisi Eğitimi

About

Department
EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ > MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ > Fen Bilgisi Eğitimi

Temel Alanı
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilim Alanı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Anahtar Kelime
  • Fizik Eğitimi
Metrics
0 h-index (WOS)
0 Total Cited (WOS)
Academic Activity
Education Details
2000 - 2005
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Lisans-Anadal

EĞİTİM FAKÜLTESİ | FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ

2005 - 2012
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Doktora

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ

Articles
WOS.SCI
Examination of undergraduate students' physics expectations
  • Didis, N ,
  • Çitak, C
  • EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS Volume 45 | 2024

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    WOS.SCI,WOS.SSCI
    Effect of group type on group performance in peer-collaborated two-round physics problem solving
    • Lee, J ,
    • Didis, N
    • PHYSICAL REVIEW PHYSICS EDUCATION RESEARCH Volume 18 | 2022

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      ERIC
      Knowledge Elements Used by Pre-Service Primary Teachers to Explain Free Fall
      • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

      Journal of Turkish Science Education Volume 18 issue 4 pages: 574 - 588 | 2021

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      ERIC
      Investigation of the Interaction of Students’ Mental Models with Peer Instructional Elements in an Undergraduate Physics Course
      • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

      Science Education International Volume 32 issue 3 pages: 220 - 230 | 2021

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      Google Scholar, Index Copernicus, ASOS Index, Scientific Indexing Services
      Öğretmenlerin Fen Öğretiminde Modeller ve Modelleme ile İlgili Pedagojik Alan Bilgileri
      • Altay Erol ,
      • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
      • DEMİRDÖĞEN BETÜL

      Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 9 issue 1 pages: 64 - 83 | 2021

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      WOS.SCI,WOS.SSCI
      Students' mental models of wave-particle duality
      • Didis, N ,
      • Miller, K
      • CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS Volume 98 pages: 266 - 273 | 2020

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        ERIC
        Student teachers’ physics knowledge and sources of knowledge to explain everyday phenomena.
        • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
        • KALTAKÇI GÜREL DERYA

        SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL Volume 30 issue 4 | 2019

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        WOS.SCI,WOS.SSCI
        How should textbook analogies be used in teaching physics?
        • Didis, N ,
        • Hidir, M
        • PHYSICAL REVIEW PHYSICS EDUCATION RESEARCH Volume 15 | 2019

          BM Sürdürebilirlik Etiketleri

          TR DİZİN
          A critical look at the physics education research in Turkey and in the world
          • KALTAKÇI GÜREL DERYA ,
          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

          Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 7 issue 3 pages: 935 - 957 | 2018

          BM Sürdürebilirlik Etiketleri

          TR DİZİN
          Fen Ders Kitaplarındaki Analojilerin İncelenmesi ve Fen Öğreticilerinin Analojilerin Etkin Kullanımına İlişkin Görüşleri
          • HIDIR MUSTAFA ,
          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

          Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Volume 12 issue 2 pages: 415 - 453 | 2018

          BM Sürdürebilirlik Etiketleri

          ERIC
          The role of metacognition in students’ mental models of the quantization
          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
          • ERYILMAZ ALİ ,
          • ERKOÇ ŞAKİR

          Science Education International Volume 29 issue 3 pages: 183 - 191 | 2018

          BM Sürdürebilirlik Etiketleri

          WOS.SCI,WOS.SSCI
          The influence of instructional interactions on students' mental models about the quantization of physical observables: a modern physics course case
          • Didis, N ,
          • Eryilmaz, A ,
          • Erkoç, S
          • EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS Volume 37 | 2016

            BM Sürdürebilirlik Etiketleri

            WOS.SCI,WOS.SSCI
            Students' mental models of atomic spectra
            • Didis, N ,
            • Wang, L
            • CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE Volume 17 pages: 743 - 755 | 2016

              BM Sürdürebilirlik Etiketleri

              WOS.SSCI
              The Place of Learning Quantum Theory in Physics Teacher Education: Motivational Elements Arising From the Context
              • Didis, N
              • EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE Volume 15 pages: 1087 - 1101 | 2015

                BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                WOS.SCI,WOS.SSCI
                The analysis of analogy use in the teaching of introductory quantum theory
                • Didis, N
                • CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE Volume 16 pages: 355 - 376 | 2015

                  BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                  WOS.SSCI
                  Examination of the Variation in Students' Problem Solving Approaches Due to the Use of Mathematical Models in Doppler Effect
                  • Didis, N ,
                  • Ozcan, O
                  • HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION Volume 30 pages: 87 - 101 | 2015

                    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                    SSCI
                    Examination of the variation in students problem solving approaches due to the use of mathematical models in Doppler Effect
                    • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                    • ÖZCAN ÖZGÜR

                    Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education Volume 30 issue 3 pages: 87 - 101 | 2015

                    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                    ERIC - Education Resources Information Center
                    Investigation of the perceived causes of pre service physics teachers problems encountered in school experience
                    • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                    • DİDİŞ MAKBULE GÖZDE

                    EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS EDUCATION Volume 16 issue 1 pages: 25 - 40 | 2015

                    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                    WOS.SSCI
                    What do Pre-Service Physics Teachers Know and Think about Concept Mapping?
                    • Didis, N ,
                    • Ozcan, O ,
                    • Azar, A
                    • EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION Volume 10 pages: 77 - 87 | 2014

                      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                      WOS.SCI,WOS.SSCI
                      Investigating students' mental models about the quantization of light, energy, and angular momentum
                      • Didis, N ,
                      • Eryilmaz, A ,
                      • Erkoc, S
                      • PHYSICAL REVIEW SPECIAL TOPICS-PHYSICS EDUCATION RESEARCH Volume 10 | 2014

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        ERIC - Education Resources Information Center
                        Pre-service Physics Teachers’ Comprehension of QuantumMechanical Concepts
                        • DİDİŞ NİLÜFER ,
                        • ERYILMAZ ALİ ,
                        • ERKOÇ ŞAKİR

                        Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education Volume 6 issue 4 pages: 227 - 235 | 2010

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        SSCI
                        Students conceptual difficulties in quantum mechanics potential well problems
                        • ÖZCAN ÖZGÜR ,
                        • DİDİŞ NİLÜFER ,
                        • TAŞAR MEHMET FATİH

                        Hacettepe University Journal of Education issue 36 pages: 169 - 180 | 2009

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        Directory of Open Access Journals
                        History of science for science courses spin example from physics
                        • Nilüfer Didiş ,
                        • Şakir Erkoç

                        Latin American Journal of Physics Education Volume 3 issue 1 pages: 9 - 12 | 2009

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        .
                        Pre service physics teachers beliefs about computer usage in physics lessons
                        • Özlem Oktay ,
                        • Nilüfer Didiş ,
                        • Özgür Özcan

                        Balkan Physics Letters Special Issue Volume 16 issue 161040 pages: 1 - 1 | 2009

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        .
                        Students comprehension of commutation relations in quantum mechanics
                        • Nilüfer Didiş ,
                        • Özgür Özcan

                        Balkan Physics Letters Special Issue Volume 16 issue 161034 pages: 1 - 1 | 2009

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        .
                        Goals of pre service physics teachers about quantum mechanics course
                        • Nilüfer Didiş

                        Balkan Physics Letters Special Issue Volume 16 issue 161033 pages: 1 - 1 | 2009

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        SSCI
                        Quantum physics from students perspective a qualitative study (Öğrencilerin Bakış Açısıyla Kuantum Fiziği: Nitel Çalışma)
                        • DİDİŞ NİLÜFER ,
                        • ÖZCAN ÖZGÜR ,
                        • ABAK MEHMET

                        Hacettepe University Journal of Education issue 34 pages: 86 - 94 | 2008

                        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                        WOS.ISTP,WOS.ISSHP
                        Computer Assisted Education: Pre-service Teachers' Ideas about Learning and Teaching Physics
                        • Azar, A ,
                        • Didis, N ,
                        • Ozcan, O
                        • EDU'08: PROCEEDINGS OF THE 7TH WSEAS INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL TECHNOLOGY pages: 126 - 128 | 2008

                          BM Sürdürebilirlik Etiketleri

                          Proceedings
                          Tam metin bildiri
                          The Use of Visual Representations for Light and Sound Topics in Science Textbooks: A Cross-Cultural Study
                          • ÖZMEN KÜBRA ,
                          • Hatice Elmacı ,
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          4th World Conference on Physics Education | 26.8.2024 - ..

                          Tam metin bildiri
                          The use of visual representations for light and sound topics in science textbooks: A cross-cultural study.
                          • ÖZMEN KÜBRA ,
                          • Elmacı Hatice ,
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          4th World Conference on Physics Education (WCPE), Kraków- Poland | 26.8.2024 - 30.8.2024

                          Özet bildiri
                          Critical thinking in quantum physics learning: Development of a domain specific model.
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                          • Sadidi Farahnaz ,
                          • Pospiech Gesche

                          4th World Conference on Physics Education (WCPE), Kraków- Poland | 26.8.2024 - 30.8.2024

                          Tam metin bildiri
                          Women in physics: Students and faculty members in Turkish higher education
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                          • KÖSEM ŞULE ,
                          • ÖZMEN KÜBRA

                          8th International Conference on Women in Physics (ICWIP2023), Hindistan | 10.7.2023 - 14.7.2023

                          Tam metin bildiri
                          Students’ hybrid perspectives about wave function and quantum measurement: A cross-national study
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                          • Testa Italo ,
                          • Marzoli Irene ,
                          • Giuliana Giovanni

                          GIREP-EPEC Conference 2023 | 3.7.2023 - 7.7.2023

                          Özet bildiri
                          The Place of Learning and Teaching Quantum Theory in Physics Teacher Education Programs in Turkey
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          GIREP WEBINAR 2021 | 10.11.2021 - ..

                          Özet bildiri
                          Sınıf öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarında rolü olan değişkenler
                          • Tarhan Eylem ,
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2019). Kemer, Antalya. | 16.10.2019 - 20.10.2019

                          Tam metin bildiri
                          Sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler ile incelenmesi.
                          • Döngelli Muharrem ,
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          5. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmaları Kongresi | 11.7.2019 - 14.7.2019

                          Özet bildiri
                          Pre-service primary teachers’ knowledge elements to explain free fall
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          GIREP-ICPE-EPEC-MPTL 2019 Conference | 1.7.2019 - 5.7.2019

                          Özet bildiri
                          Conceptual quantum physics for pre-service science teachers.
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          GIREP-ICPE-EPEC-MPTL 2019 Conference | 1.7.2019 - 5.7.2019

                          Özet bildiri
                          Sınıf Öğretmen Adaylarının Elektrik Konusundaki Kavram Haritalarının Kavramsal ve Metodolojik İncelenmesi
                          • Tarhan Eylem ,
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxne (ICES-UEBK) | 25.4.2019 - 28.4.2019

                          Tam metin bildiri
                          Kuantum Fiziği Öğretiminin Önemi ve Öğretim Yaklaşımları
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi | 14.2.2019 - 17.2.2019

                          Tam metin bildiri
                          Öğretmen adaylarının elektrik ve manyetizma konularına ilişkin öğrenmelerinin kavram haritalama yoluyla belirlenmesi
                          • Aydın Şule ,
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi | 14.2.2019 - 17.2.2019

                          Özet bildiri
                          Students’ construction of their knowledge of wave-particle duality.
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                          • MILLER KELLY ,
                          • MAZUR ERIC

                          9. Young Researcher Meeting (YRM) | 10.7.2018 - 13.7.2018

                          Özet bildiri
                          Peer collaboration in physics problem solving supported with a web-based electronic response system.
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                          • LEE JIWON ,
                          • MAZUR ERIC

                          International Computer Instructional Technologies Symposium (ICITS) | 2.5.2018 - 4.5.2018

                          Özet bildiri
                          Analyzing Problem sets as a metacognitive tool in a team based learning environment
                          • Mota Ana Rita ,
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER ,
                          • Miller Kelly ,
                          • Mazur Eric

                          2nd World Conference on Physics Education | 10.7.2016 - 15.7.2016

                          Özet bildiri
                          Importance of peer interaction in physics learning
                          • DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

                          International Journal of Arts & Sciences' Annual Multidisciplinary Conference | 23.5.2016 - 27.5.2016

                          Tam metin bildiri
                          Interaction of students mental models with instructional elements A physics course case
                          • DİDİŞ NİLÜFER ,
                          • ERYILMAZ ALİ ,
                          • ERKOÇ ŞAKİR

                          International Journal of Arts & Sciences' International Conference for Teaching andEducation, Vienna- Austria | 19.4.2015 - 23.4.2015

                          Poster
                          How do pre service physics teachers explain force interactions in different systems
                          • DİDİŞ NİLÜFER ,
                          • AZAR ALİ ,
                          • ÖZCAN ÖZGÜR

                          GIREP- MPTL Conference, Palermo-Italy | 7.7.2014 - 12.7.2014

                          Sözlü Bildiri
                          Students mental models about the quantization of physical observables
                          • DİDİŞ NİLÜFER ,
                          • ERYILMAZ ALİ ,
                          • ERKOÇ ŞAKİR

                          GIREP- MPTL Conference, Palermo-Italy | 7.7.2014 - 12.7.2014

                          Sözlü Bildiri
                          Students use of mathematical models to explain physical phenomena
                          • DİDİŞ NİLÜFER

                          International Journal of Arts & Sciences Annual Multidisciplinary Conference, Las Vegas, NV, USA | 17.3.2014 - 20.3.2014

                          Tam metin bildiri
                          Examination of pre service science teachers use of astronomy terms
                          • DİDİŞ NİLÜFER

                          Communicating Astronomy with the Public, Warsaw-Poland | 14.10.2013 - 18.10.2013

                          Sözlü Bildiri
                          How do pre service physics teachers tend to use computers while teaching physics
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özgür Özcan

                          Multimedia in Physics Teaching and Learning, Madrid-Spain | 11.9.2013 - 13.9.2013

                          Poster
                          Hidden elements influencing the teacher candidates ideas about concept mapping
                          • Özgür Özcan ,
                          • Nilüfer Didiş

                          World Conference on Physics Education, Istanbul- Turkey | 1.7.2012 - 6.7.2012

                          Sözlü Bildiri
                          Comparison of Turkish and American students attributions of success failure in modern physics
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Edward F Redish

                          World Conference on Physics Education, Istanbul- Turkey | 1.7.2012 - 6.7.2012

                          Poster
                          Modeling activities with prospective physics teachers
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Ufuk Yıldırım

                          World Conference on Physics Education, Istanbul- Turkey | 1.7.2012 - 6.7.2012

                          Poster
                          Students understanding of scientific models A modern physics course case
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Ali Eryılmaz

                          The European Conference on Educational Research (ECER), Helsinki- Finland | 25.8.2010 - 27.8.2010

                          Poster
                          How do students perceive the reasons for their success in a modern physics course
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Edward F Redish

                          Physics Education Research Conference Portland, OR | 21.7.2010 - 22.7.2010

                          Poster
                          Pre service teacher training Reasons behind the problems in practicum
                          • Makbule Gözde Didiş ,
                          • Nilüfer Didiş

                          American Association of Physics Teachers (AAPT 2010) Summer Meeting, Portland, OR | 17.7.2010 - 23.7.2010

                          Poster
                          Learning in a physics laboratory Student attitudes
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Ali Azar

                          American Association of Physics Teachers (AAPT 2010) Winter Meeting, Washington DC | 13.2.2010 - 17.2.2010

                          Sözlü Bildiri
                          Physics teaching by concept mapping
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Ali Azar

                          American Association of Physics Teachers (AAPT 2010) Winter Meeting, Washington DC | 13.2.2010 - 17.2.2010

                          Sözlü Bildiri
                          A modeling activity in a physics laboratory
                          • Ufuk Yıldırım ,
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özlem Oktay

                          26. International Physics Congress, Bodrum- Turkey | 24.9.2009 - 27.9.2009

                          Sözlü Bildiri
                          Ethnographic research at a university physics lecture setting
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Ali Eryılmaz

                          26. International Physics Congress, Bodrum- Turkey | 24.9.2009 - 27.9.2009

                          Poster
                          Pre service physics teachers opinions about physics software
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özlem Oktay ,
                          • Özgür Özcan

                          GIREP-EPEC-PHEC 2009 International Conference, Leicester- UK | 17.8.2009 - 21.8.2009

                          Tam metin bildiri
                          Computer Assisted Education Pre service Teachers Ideas about Learning and Teaching Physics
                          • Ali Azar ,
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özgür Özcan

                          The World Scientific and Engineering Academy and Society Conference (WSEAS), Venice- Italy | 21.11.2008 - 23.11.2008

                          Sözlü Bildiri
                          Students comprehension of commutation relations in quantum mechanics
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özgür Özcan

                          25. International Physics Congress, Bodrum- Turkey | 25.8.2008 - 29.8.2008

                          Sözlü Bildiri
                          A proposal for the analysis of three tier misconception tests
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Derya Kaltakçı

                          25. International Physics Congress, Bodrum- Turkey | 25.8.2008 - 29.8.2008

                          Sözlü Bildiri
                          Pre service physics teachers beliefs about computer usage in physics lessons
                          • Özlem Oktay ,
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özgür Özcan

                          25. International Physics Congress, Bodrum- Turkey | 25.8.2008 - 29.8.2008

                          Sözlü Bildiri
                          Goals of pre service physics teachers about quantum mechanics course
                          • Nilüfer Didiş

                          25. International Physics Congress, Bodrum- Turkey | 25.8.2008 - 29.8.2008

                          Sözlü Bildiri
                          Identification of the teacher views about difficulty levels of magnetism concepts
                          • Azar Ali ,
                          • Didiş Nilüfer

                          International Conference on Physics Education (ICPE)- Building Careers with Physics, Marrakech- Morocco | 11.11.2007 - 16.11.2007

                          Poster
                          11th grade high school students attitude towards physics laboratories
                          • Nilüfer Didiş

                          International Conference on Physics Education (ICPE)- Building Careers with Physics, Marrakech- Morocco | 11.11.2007 - 16.11.2007

                          Sözlü Bildiri
                          What are the students mathematical and conceptual difficulties in potential well problems in quantum mechanics
                          • Özgür Özcan ,
                          • Nilüfer Didiş

                          International Conference on Physics Education (ICPE)- Building Careers with Physics, Marrakech- Morocco | 11.11.2007 - 16.11.2007

                          Sözlü Bildiri
                          Pre service physics teachers attributions about successing quantum mechanics
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özgür Özcan

                          International Conference on Physics Education (ICPE)- Building Careers with Physics, Marrakech- Morocco | 11.11.2007 - 16.11.2007

                          Poster
                          Students understanding and interpretations of mathematical models in quantum mechanics
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Ali Eryılmaz

                          International Conference on Physics Education (ICPE)-Building Careers with Physics, Marrakech- Morocco | 11.11.2007 - 16.11.2007

                          Poster
                          Using mathematical models of gravity concept
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Derya Kaltakçı

                          GIREP-EPEC Conference, Frontiers of Physics Education, Opatija- Croatia | 26.8.2007 - 31.8.2007

                          Poster
                          History of spin concept in physics For bounded and free electrons
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Şakir Erkoç

                          GIREP-EPEC Conference, Frontiers of Physics Education, Opatija- Croatia | 26.8.2007 - 31.8.2007

                          Poster
                          A phenomenographic study How could university students describe quantum physics
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Özgür Özcan

                          GIREP-EPEC Conference, Frontiers of Physics Education, Opatija- Croatia | 26.8.2007 - 31.8.2007

                          Poster
                          Self regulated learning of physics A modeling example
                          • Nilüfer Didiş

                          GIREP-EPEC Conference, Frontiers of Physics Education, Opatija- Croatia | 26.8.2007 - 31.8.2007

                          Sözlü Bildiri
                          Near or far transfer and pre service teachers conceptions in gravity
                          • Derya Kaltakçı ,
                          • Nilüfer Didiş

                          GIREP-EPEC Conference, Frontiers of Physics Education, Opatija- Croatia | 26.8.2007 - 31.8.2007

                          Sözlü Bildiri
                          Students comprehension of fundamental concepts in quantum mechanics A Qualitative Study
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Ali Eryılmaz ,
                          • Şakir Erkoç

                          GIREP-EPEC Conference, Frontiers of Physics Education, Opatija- Croatia | 26.8.2007 - 31.8.2007

                          Tam metin bildiri
                          Investigation of the discrimination ways of pre service physics teachers quantum physics from classical physics
                          • Özgür Özcan ,
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Mehmet Abak

                          Uluslararası Öğretmen Yetiştirme ve Sorunları Sempozyumu, Baku- Azerbaijan | 12.5.2007 - 14.5.2007

                          Tam metin bildiri
                          Identification of pre service physics teachers misconceptions on gravity concept A study with a 3 tier misconception Test
                          • KALTAKÇI DERYA ,
                          • DİDİŞ NİLÜFER

                          6th International Conference of the Balkan Physical Union, Istanbul- Turkey | 22.8.2006 - 26.8.2006

                          Poster
                          Ders kitapları öğrencilerin zihinsel modelleri ile nasıletkileşir Bir modern fizik dersi durumu
                          • DİDİŞ NİLÜFER ,
                          • ERYILMAZ ALİ ,
                          • ERKOÇ ŞAKİR

                          2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara- Turkey | 10.9.2015 - 12.9.2015

                          Poster
                          Modern fizikte kullanılan modeller Öğrenci görüşü
                          • Didiş Nilüfer ,
                          • Redish Edward Frederick

                          IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir- Türkiye | 23.9.2010 - 25.9.2010

                          Tam metin bildiri
                          Fizik öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin farklı ortamlar için yerçekimi kavramını yorumlayabilmeleri
                          • Derya Kaltakçı ,
                          • Nilüfer Didiş

                          VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara- Türkiye | 7.9.2006 - 9.9.2006

                          Tam metin bildiri
                          Fizik öğretmenliği öğrencilerinin yerçekimi kavramına ilişkin durumları açıklarken matematiksel modelleri yorumlayabilmeleri
                          • Nilüfer Didiş ,
                          • Derya Kaltakçı

                          VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara- Türkiye | 7.9.2006 - 9.9.2006

                          Projects
                          ARAŞTIRMA PROJESİ | Nationally Supported
                          BAGEP-2020 (Bilim Akademisi)
                          Tamamlandı

                          Start 2020 - Finish 2022

                          Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
                          Fen Bilgisi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Sınav Sorularına Yaklaşımlarının Araştırılması
                          Tamamlandı

                          Start 2021 - Finish 2022

                          TÜBA | Nationally Supported
                          TÜBA-GEBİP-2017
                          Tamamlandı

                          Start 2017 - Finish 2021

                          Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
                          Öğrencilerin Fizikte Zihinsel Modellerine Kültürün Etkisinin İncelenmesi
                          Tamamlandı

                          Start 2013 - Finish 2015

                          Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
                          Öğretmen Adaylarının Newton Mekaniği Konularındaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması
                          Tamamlandı

                          Start 2012 - Finish 2013

                          ARAŞTIRMA PROJESİ | Nationally Supported
                          TÜBİTAK 2219 (HARVARD ÜNİVERSİTESİ, 2015-2016)
                          Tamamlandı

                          Start 2015 - Finish 2016

                          Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
                          Türkiye’de Robotik Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi
                          Tamamlandı

                          Start 2021 - Finish 2022

                          Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
                          İlköğretim Fen Bilimleri Öğretim Programı, Ders Kitapları ve Öğretmenlerin Model Kullanım Yaklaşımlarının Araştırılması
                          Tamamlandı

                          Start 2019 - Finish 2021

                          Diğer (Uluslararası) | Internationally Supported
                          ALEXANDER VON HUMBOLDT - 2023
                          Tamamlandı

                          Start 2024 - Finish 2024

                          Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
                          Üniversite Öğrencilerinin Fizik Beklentilerinin Araştırılması
                          Tamamlandı

                          Start 2019 - Finish 2021

                          Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
                          İlköğretim Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Bilimsel Süreç Becerilerinin İncelenmesi
                          Tamamlandı

                          Start 2021 - Finish 2022

                          Editörlük
                          Uluslararası - Dergi
                          Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(Hacettepe University Journal of Education)
                          DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER
                          None - ESCI

                          2019

                          Uluslararası - Dergi
                          Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(Hacettepe University Journal of Education)
                          DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER
                          None - ESCI

                          2018

                          Uluslararası - Dergi
                          Karaelmas Journal of Educational Sciences
                          DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER
                          None - None

                          2017

                          Sanatsal Faaliyetler
                          Ulusal - None
                          FEAD Çalıştayları II: Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi
                          Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD)
                          WORKSHOP /Workshop /

                          Etkinlik Süresi: 2012-06-26, 2012-06-26

                          Theses
                          Yüksek Lisans
                          Fen bilgisi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının uluslararası öğrenci değerlendirme programı (PISA) sınav sorularına yaklaşımlarının araştırılması
                          MUHSİN ÇAM

                          2024, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          TÜRKİYE VE İNGİLTERE'DE İLKÖĞRETİM FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDA FİZİK KONULARINA AİT ÇOKLU TEMSİLLERİN İNCELENMESİ
                          HATİCE ELMACI

                          2024, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          İŞBİRLİKÇİ FİZİK ETKİNLİKLERİNDE AKRAN ETKİLEŞİMİNİN İNCELENMESİ
                          HAKAN GÖKÇAY

                          2024, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          BASİT MAKİNELERLE İLGİLİ AKRAN TARTIŞMALARININ ZİHİNSEL MODELLERE VE EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI
                          TUĞBA BEKTAŞ

                          2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          İLKÖĞRETİM FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDA BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
                          EYLEM TARHAN

                          2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarının araştırılması
                          MUHARREM DÖNGELLİ

                          2022, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          Üniversite öğrencilerinin fizik beklentilerinin araştırılması
                          CEYLAN ÇITAK

                          2021, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          Öğretmen adaylarının elektrik ve manyetizma kavramlarına ilişkin zihinsel modellerinin araştırılmasında kavram haritalama kullanımı
                          ŞULE AYDIN

                          2020, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          İlköğretim fen bilimleri öğretim programı, ders kitapları ve öğretmenlerin model kullanım yaklaşımlarının araştırılması
                          EROL ALTAY

                          2020, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Yüksek Lisans
                          Fen öğretiminde analoji kullanımı: Ders kitaplarındaki analojilerin öğretimde yeniden ele alınması
                          MUSTAFA HIDIR

                          2018, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

                          Prizes
                          TÜBİTAK
                          YAYIN TEŞVİK

                          TÜBİTAK
                          YAYIN TEŞVİK

                          TÜBİTAK
                          YAYIN TEŞVİK

                          TÜBİTAK
                          YAYIN TEŞVİK

                          TÜBİTAK
                          YAYIN TEŞVİK

                          TÜBİTAK
                          YAYIN TEŞVİK

                          TÜRKİYE BİLİMLER AKADEMİSİ (TÜBA)
                          ÜSTÜN BAŞARILI GENÇ BİLİM İNSANI

                          BİLİM AKADEMİSİ
                          GENÇ BİLİM İNSANI (BAGEP)

                          Alexander von Humboldt Foundation
                          Humboldt Research Fellowship for Experienced Researchers

                          External Experience
                          MARYLAND ÜNİVERSİTESİ (ABD), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Ocak-Ağustos 2010) (Un. of Maryland, College Park, MD)
                          Ziyaretçi Araştırmacı (Doktora/Araştırma)

                          Start 2010

                          UDINE ÜNİVERSİTESİ (İTALYA), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Haziran 2014) (Università degli Studi di Udine, Udine, Italy)
                          Ziyaretçi Öğretim Üyesi (Proje/Araştırma)

                          Start 2014

                          HARVARD ÜNİVERSİTESİ (ABD), Fizik Bölümü (Temmuz 2015 - Temmuz 2016) (Harvard University, Cambridge, MA)
                          Ziyaretçi Öğretim Üyesi (Doktora Sonrası/Araştırma)

                          Start 2015

                          WASHINGTON ÜNİVERSİTESİ (ABD), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Mart 2019) (Un. of Washington, Seattle, WA)
                          Ziyaretçi Öğretim Üyesi (TÜBA Proje/Araştırma)

                          Start 2019

                          DRESDEN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TU Dresden), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Haziran 2023) (Technische Universität Dresden, Almanya)
                          Ziyaretçi Öğretim Üyesi (Proje/Araştırma)

                          Start 2023

                          DRESDEN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TU Dresden), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Şubat 2024) (Technische Universität Dresden, Almanya)
                          Ziyaretçi Öğretim Üyesi (Proje/Araştırma)

                          Start 2024

                          Üyelikler
                          Alexander von Humboldt Foundation
                          Bilimsel Kuruluş
                          GIREP Community on Teaching/Learning Quantum Physics (Kurucu Üyelik)
                          Bilimsel Kuruluş
                          International Physicists Network (IPN)
                          Bilimsel Kuruluş
                          Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA)- GEBİP
                          Bilimsel Kuruluş
                          American Asssociation of Physics Teachers (AAPT)
                          Bilimsel Kuruluş
                          American Physical Society (APS)
                          Bilimsel Kuruluş
                          Administrative Duties
                          Anabilim Dalı Başkanı
                          • Fizik Eğitimi -
                          • Fizik Eğitimi -
                          • Fizik Eğitimi -

                          Contact information
                          • Telephone . . . . . 3723233870
                          • E-mail . . . . . niluferdidis