NECLA IŞIKDOĞAN UĞURLU

Dr. Öğr. Üyesi

NECLA IŞIKDOĞAN UĞURLU

Dr. Öğr. Üyesi

Zihin Engelliler Eğitimi

About

Department
EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ > ÖZEL EĞİTİM BÖL. > Zihin Engelliler Eğitimi

Temel Alanı
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Akademik Anahtar Kelime
  • Zihin Engelliler Eğitimi
Metrics
0 h-index (WOS)
0 Total Cited (WOS)
Academic Activity
Education Details
1998 - 2002
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Lisans-Anadal

GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

2004 - 2009
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Lisans-Tezli

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | ÖZEL EĞİTİM

2009 - 2015
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Doktora

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | ÖZEL EĞİTİM

Articles
WOS.SSCI
Written Language Characteristics of Deaf and Hard of Hearing Students in Terms of the Components of the Language
  • Akmese, PP ,
  • Kayhan, N ,
  • Ugurlu, NI
  • JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH Volume 52 pages: 2093 - 2117 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    HW Wilson Education Fulltext
    Opinions on awareness activities regarding inclusive community life: Experiences of pre-service teachers
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    Journal of Teacher Education and Lifelong Learning Volume 5 issue 1 pages: 222 - 244 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    CiteFactor
    An Investigation of Effect of Communication Skills of Children with Down Syndrome on Needs, Anxiety and Social Support Levels of Their Mothers
    • PİŞTAV AKMEŞE PELİN ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    European Journal of Special Education Research Volume 9 issue 3 pages: 18 - 38 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
    Candidates' Teaching Practice Experiences in the Natural Disaster Period
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    Sakarya University Journal of Education Volume 13 issue 4 pages: 592 - 609 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
    Meslek Öncesi ve Sırası Süreçte Özel Eğitim Personeli İş Birliği: Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Deneyimleri
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 23 issue 1 pages: 751 - 780 | 2022

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Journals Indexed in Eric
    A study on family opinions concerning services provided in special education centres
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    Cypriot Journal of Educational Sciences Volume 12 issue 4 pages: 177 - 192 | 2017

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Journals Indexed in Eric
    Teacher opinions on the problems faced in reading and writing by Syrian migrant children in their first class at primary school.
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    Journal of Education and Learning Volume 7 issue 2 pages: 76 - 88 | 2017

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    SSCI
    Hikaye haritası tekniğinin zihin engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini kazanmalarındaki etkililiği
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KARGIN TEVHİDE

    Educational Sciences-Theory Practice Volume 10 issue 3 pages: 1509 - 1527 | 2010

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    TR DİZİN
    Özel Gereksinimli Öğrencilerde Okuma Yazma Becerileri ve Yaratıcı Drama
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 24 issue 1 pages: 41 - 67 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    CiteFactor
    Görme Yetersizliği Olan Çocuk Annelerinin Özel Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    • PİŞTAV AKMEŞE PELİN ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Volume 7 issue 2 pages: 223 - 252 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    TR DİZİN
    Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları Yürütülen Sınıflarda Dil Gelişimini Desteklemede Etkileşimli Kitap Okuma Uygulamaları: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri
    • PİŞTAV AKMEŞE PELİN ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 20 issue 3 pages: 1017 - 1039 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Sobiad Atıf Indeksi (ASOS İNDEKS
    Kaynaştırma uygulamaları yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi: KKTC örneği
    • KARABIYIK VASFİYE ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    International Journal of Humanities and Education (IJHE) Volume 5 issue 10 pages: 223 - 249 | 2019

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    TR DİZİN
    The Views of the Prospective Teachers of the Department of Mentally Handicapped on the Instructional Regulations Made in Special Education Practice Centers
    • KARABIYIK VASFİYE ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    Uluslararası Kıbrıs üniversitesi Folklor/Edebiyat Dergisi Volume 25 issue 1 pages: 610 - 629 | 2019

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    TR DİZİN
    Sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilerin eğitsel değerlendirme süreçlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Volume 10 issue 29 pages: 626 - 669 | 2018

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Proceedings
    Özet bildiri
    Gemini 2.0 Flash ile Mobil Tabanlı Zihinsel Haritalandırma Görme Engelli Bireyler için Video Akışı ve Çevresel Algıyı Artırmaya Yönelik AI Tabanlı Yaklaşım
    • Arıkan Sarper ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    9. Uluslararası Katılımlı Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, 2025 | 22.2.2025 - ..

    Özet bildiri
    GPT ve Büyük Dil Modelleri (LLM) İle Sesli Etkileşim ve Görsel Analiz Odaklı Rehabilitasyon: Cerebral Palsy’li Bireyler İçin Akıllı CHATBOT Yaklaşımı
    • Arıkan Sarper ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    9. Uluslararası Katılımlı Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İSTANBUL, 2025. | 22.2.2025 - ..

    Özet bildiri
    Annelerin Teknoloji Yolculuğu: Görme Yetersizliği Olan Çocuk Annelerinin Deneyimleri.
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • UÇUŞ HALE

    Uluslararası Engelsiz Bilişim 2023 Kongresi (BILTEVT, 2023) | 20.9.2023 - 22.9.2023

    Özet bildiri
    Özel Eğitim Öğretmen Adaylarına Temel Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması: Bilimi Yaşıyoruz, Bilimsel Düşünmeyi Öğreniyoruz Projesi Eğitim Programı
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • ATMACA SEVİLAY

    Xth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) | 8.6.2023 - 11.6.2023

    Özet bildiri
    Yükseköğretimde Kalite Çalışmalarına Dayalı Ders Tasarımları: Öğretmen Deneyimleri
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • PİŞTAV AKMEŞE PELİN

    VI . Internatıonal Teacher Educatıon and Accredıtatıon Congress (ITEAC), Çanakkale, Türkiye, 16-18 Haziran 2022, ss. 80-81. | 16.6.2022 - 18.6.2022

    Tam metin bildiri
    Öğretmen adaylarının covid-19 sürecinde Türk İşaret Dili (TİD) eğitimi deneyimleri.
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • PİŞTAV AKMEŞE PELİN ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    V.International Teacher Education and Accreditation Congress (ITEAC-2021) | 4.6.2021 - 6.6.2021

    Özet bildiri
    Özel Eğitim ve Sınıf Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Öğrencilere Okuma Yazma Becerilerini Kazandırmalarına İlişkin Görüş ve Önerileri.
    • Dokuz Ebru ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    Uluslararası Özel Eğitim Kongresi- 4th. ELMIS Internatıonal Specıal Educatıon Conference (ELMIS-2019) | 25.9.2019 - 28.9.2019

    Özet bildiri
    Sınıf Öğretmenlerinin Bütünleştirmeye Yönelik Bilgi Gereksinimlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi: KKTC Örneği.
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KARABIYIK VASFİYE

    Uluslararası Özel Eğitim Kongresi- 4th. ELMIS Internatıonal Specıal Educatıon Conference (ELMIS-2019) | 25.9.2019 - 28.9.2019

    Özet bildiri
    Kaynaştırma Uygulamaları Yapılan Sınıf Öğretmenlerinin Etkili Sınıf Yönetimi ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi.
    • KARABIYIK VASFİYE ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    4. Cyprus International Congress of Education Research (CICER'17) | 3.12.2018 - 6.12.2018

    Özet bildiri
    Öğretici Materyal Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Özel Eğitim Alan Örneği
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    International Conference on Perspectives for Future Education (ICOPFE 2018) | 2.5.2018 - 6.5.2018

    Özet bildiri
    Özel Eğitim Bölümü Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında Öğretmen Adaylarının Yapılan Öğretimsel Düzenlemelere İlişkin Görüşlerin İncelenmesi.
    • KARABIYIK VASFİYE ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    International Conference on Perspectives for Future Education (ICOPFE 2018) | 2.5.2018 - 5.5.2018

    Özet bildiri
    Erken Çocukluk Döneminde Dil ve Kültür Farklılıklarına Dayalı Öğretimsel Düzenlemeler Hakkında Öğretmen Görüşleri
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2 nd. International Congress on Early Childhood Intervention (ICECI2018) | 29.3.2018 - 1.4.2018

    Özet bildiri
    Özel Eğitim Merkezlerinde Sağlanan Hizmetlere Yönelik Aile Görüşlerinin İncelenmesi.
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    6 th Cyprus International Conference on Educational Research (CYICER-2017) | 4.5.2017 - 5.5.2017

    Özet bildiri
    İlkokul 1.Sınıf düzeyindeki Suriyeli göçmen çocukların okuma yazma sürecinde yaşadıkları güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri.
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    3. International Symposium on Language Education and Teaching | 20.4.2017 - 23.4.2017

    Özet bildiri
    İşaret Dilinin Yazı Diline Etkisi: Uyum Kategorisinin İşlemlenmesi
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • AYDIN ÖZGÜR ,
    • KARGIN TEVHİDE

    International Conference on Turkish Linguistics - ICTL 2017 | 24.2.2017 - 26.2.2017

    Özet bildiri
    Özel Eğitim Öğretmenlerinin Uygulama Davranış Analizi İlkelerini Anlamamarı ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
    • KISAÇ BUKET ,
    • KAPLAN GAMZE ,
    • KARADUMAN ENGİN ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • ARKAN SÜMEYYE

    34. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | 23.10.2024 - 26.10.2024

    Özet bildiri
    Özel yetenekli çocukların ders dışı etkinliklere katılımlarına yönelik ebeveyn görüşleri
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • GÜRAKAR ÖZLEM ,
    • KÜÇÜKER ŞANA

    8. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi (UYEK), 02-04 Kasım, Ankara | 2.11.2023 - 4.11.2023

    Özet bildiri
    Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Yürütülen Sınıflarda Görevli Öğretmenlerin Kapsayıcı Eğitime Yönelik Deneyimleri
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • BİLMEZ HATİCE ,
    • ÖZEN ALPEREN

    33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi (UOEK 2023) | 25.10.2023 - ..

    Özet bildiri
    Erken Çocukluk Dönemi İşitme Kayıplı Çocuklarla Çalışan Uzmanların İşaret Dili Kullanımı Deneyimleri
    • PİŞTAV AKMEŞE PELİN ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | 2.11.2022 - 4.11.2022

    Özet bildiri
    Meslek öncesi ve işbaşı sürecinde özel eğitim personeli arasındaki işbirliği: Özel eğitim aday öğretmenlerinin deneyimleri.
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi | 6.11.2019 - 9.11.2019

    Tam metin bildiri
    Genel eğitim okullarındaki özel gereksinimli öğrencilerin öğretim öncesi, sırası ve sonrası eğitsel değerlendirmelerine ilişkin öğretmen görüşleri.
    • BORUCU BUSE ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | 11.10.2018 - 15.10.2018

    Özet bildiri
    İşitme engelli okuyucuların biçim-sözdizimsel farkındalık becerilerinin eylemlerde uyum ve zaman kategorileri açısından karşılaştırılması.
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KARGIN TEVHİDE

    25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | 2.12.2015 - 5.12.2015

    Özet bildiri
    Hikaye haritası tekniğinin zihin engelli öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini kazanmalarındaki etkililiği.
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KARGIN TEVHİDE

    19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | 22.10.2010 - 25.10.2010

    Projects
    TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
    Özel Eğitim Öğretmen Adaylarıyla Bilimi Yaşıyoruz, Bilimsel Düşünmeyi Öğreniyoruz.
    Tamamlandı

    Start 2022 - Finish 2023

    Diğer (Uluslararası) | Internationally Supported
    Inclusive Education Teacher Training Module (Kapsayıcı Eğitim Öğretmen Eğitimi Modülü)
    Tamamlandı

    Start 2017 - Finish 2019

    Books
    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Factors Affecting Reading Comprehension Skills Of Students with Hearing Impairment and Suggestions on Effective Teaching Processes for Teachers
    Current Studies in Social Sciences II
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2020, Akademisyen yayınevi, Ankara

    Ders Kitabı

    Bölüm : İşitme Yetersizliği ve Okuma-Yazma Eğitimi
    İşitme Yetersizliği ve Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2020, Nobel, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Instructors’ Experiences Regarding Turkish Sign Language (TID) Teaching with Distance Education Practices in Covid-19 Process
    International Research in Educational Sciences
    • PİŞTAV AKMEŞE PELİN ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2022, Serüven, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Öğretmenlerin Özel Gereksinimli Öğrencilere Okuma Yazma Becerilerini Kazandırmalarına İlişkin Görüş ve Önerileri
    Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar - I
    • Dokuz Ebru ,
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2022, Serüven, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Dinleme Becerisinin Gelişimi
    Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2022, Nobel, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Özel eğitimde Okuma Yazma Becerilerinin Kazanımında Sanatsal Uygulamalar
    Güncel Alan Eğitim Araştırmaları IV
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2022, akademisyen, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Opinions of Syrian Families Living in Turkey About the Educational Process of Their Children at Primary School Level
    Current Researches in Educational Sciences V
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    2022, akademisyen, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Kaynaştırma/Bütünleştirmeye Yönelik Öğretmenlerin Bilgi Gereksinimlerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi: KKTC Örneği
    Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Çalışmalar
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KARABIYIK VASFİYE

    2023, Serüven Yayınevi, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Öğretici Materyal Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Özel Eğitim Alan Örneği
    Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları V
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA ,
    • KAYHAN HATİCE NİLAY

    2023, Akademisyen yayınevi, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Kapsayıcı Eğitim Ortamlarında İş Birliği: İnsan Kaynakları Yönetimi
    Güncel Alan Eğitim Araştırmaları VI
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2024, Akademisyen yayınevi, Ankara

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : İşitme Yetersizliği Olan Çocuklara Okuma ve Okuduğunu Anlama Becerilerini Kazandırmada Ailenin Rolü
    Eğitim Alanında Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2024, Serüven yayınevi, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : Öğrenme ve Öğretme Süreci ile İlgili Kaynakların Yönetimi
    Eğitim Programlarının Yönetimi
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2024, Nobel Yayın, None

    Bilimsel Kitap

    Bölüm : İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Kapsayıcı Ortamlarda Değerlendirilmesi
    Eğitim & Bilim 2024 IV
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2024, EFEAKADEMİ YAYINLARI, None

    Ders Kitabı
    Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2016, Eğiten Kitap, ANKARA

    Ders Kitabı
    Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2018, Eğiten Kitap, ANKARA

    Ders Kitabı
    Özel Eğitimde Sınıf Yönetimi
    • IŞIKDOĞAN UĞURLU NECLA

    2018, Eğiten Kitap, Ankara

    Theses
    Yüksek Lisans
    Özel eğitim ve sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere okuma yazma becerilerini kazandırılmalarına ilişkin görüş ve önerileri
    Ebru Dokuz

    2019, Uluslararasi Kibris Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

    Yüksek Lisans
    Genel eğitim okullarındaki özel gereksinimli öğrencilerin eğitsel değerlendirmelerine ilişkin öğretmen görüşleri
    Buse Borucu

    2018, Uluslararasi Kibris Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

    Yüksek Lisans
    İlköğretim kaynaştırma sınıflarında kaynaştırma öğrencisine yönelik sınıf öğretmenleri tarafından yapılan uyarlamaların incelenmesi
    Mukadder Dayı

    2017, Uluslararasi Kibris Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

    Prizes
    TÜBİTAK
    Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik

    External Experience
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
    Öğretmen

    Start 2005

    SAĞLIK BAKANLIĞI
    Hemşire

    Start 1998

    Administrative Duties
    Anabilim Dalı Başkanı
    • Zihin Engelliler Eğitimi -

    Contact information
    • Telephone . . . . .
    • E-mail . . . . . n.ugurlu