HÜSEYİN ÇEVİK

Dr. Öğr. Üyesi

HÜSEYİN ÇEVİK

Dr. Öğr. Üyesi

Eğitim Programları ve Öğretim

About

Department
EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ > EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ > Eğitim Programları ve Öğretim

Temel Alanı
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilim Alanı
  • Eğitim Bilimleri
Akademik Anahtar Kelime
  • None
Metrics
- h-index (WOS)
- Total Cited (WOS)
Academic Activity
Education Details
2009 - 2013
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Lisans-Tezli

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | EĞİTİMİN SOSYAL VE TARİHİ TEMELLERİ

2014 - 2020
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Doktora

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM

Articles
Scopus
E-LEARNING STYLES AS A PREDICTOR FOR ATTITUDES TOWARDS DISTANCE EDUCATION: A RELATIONAL RESEARCH WITH THE TEACHER CANDIDATES
  • DEMİR ENGİN ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN

The Turkish Online Journal of Distance Education Volume 26 issue 2 pages: 299 - 313 | 2025

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

scilit
Türkçe Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • İşgören Nazlı ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi pages: 114 - 141 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Journals Indexed in Eric
Analyzing the Effects of E-Learning on Science Education
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • DUMAN TAYİP

International Journal of Instruction Volume 11 issue 1 pages: 345 - 362 | 2017

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Journals Indexed in Eric
The Influence of Gender and Special Education Training on Attitudes towards Inclusion. International Journal of Instruction
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • AKTAN OSMAN ,
  • TORAMAN ÇETİN ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN

International Journal of Instruction Volume 9 issue 2 pages: 1308 - 1470 | 2016

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Öz-Yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • DEMİR ENGİN

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 23 issue 1 pages: 66 - 88 | 2025

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
İlkokul Öğrencilerinin Peritekstual Okuma ile Soru Sormaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN

Ana Dili Eğitimi Dergisi Volume 13 issue 2 pages: 277 - 295 | 2025

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Türkiye’de Zihin Haritası Tekniğine İlişkin Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN

The Journal of Turkish Educational Sciences, Gazi University Volume 21 issue 2 pages: 959 - 982 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • AKTAN OSMAN ,
  • TORAMAN ÇETİN

Eğitimde Kuram ve Uygulama Volume 15 issue 1 pages: 1 - 16 | 2019

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ (ANKARA İLİ ÖRNEĞİ)
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • AKTAN OSMAN ,
  • TORAMAN ÇETİN ,
  • AYÇİÇEK BURAK

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 18 issue 2 pages: 796 - 814 | 2018

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Proceedings
Tam metin bildiri
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL OYUN DAVRANIŞLARI VE ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ
  • ÇEVİK HÜSEYİN

6. BİLSEL INTERNATIONAL WORLD SCIENCE AND RESEARCH CONGRESS BOOK | 28.12.2024 - 28.12.2024

Tam metin bildiri
SINIF DÜZENİ VE MATERYAL KULLANIMININ DERS İŞLEYİŞİNE KATKISI: ÖĞRETMEN PERSPEKTİFİNDEN BİR DEĞERLENDİRME
  • ÇEVİK HÜSEYİN

6. BİLSEL INTERNATIONAL WORLD SCIENCE AND RESEARCH CONGRESS BOOK | 27.12.2024 - 28.12.2024

Özet bildiri
Öğretmen ve öğretim üyeleri görüşleri doğrultusunda öğretmen akademisi model önerisi
  • AKTAN OSMAN ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • TORAMAN ÇETİN

I. Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (RESSCONGRESS), | 3.11.2017 - 3.11.2017

Özet bildiri
Özel eğitim uygulamaları kursu hizmetiçi eğitim programının değerlendirilmesi,
  • AKTAN OSMAN ,
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • TORAMAN ÇETİN

I. Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (RESSCONGRESS), | 3.11.2017 - 3.11.2017

Özet bildiri
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • AKTAN OSMAN ,
  • TORAMAN ÇETİN

2. Uluslar arası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 2 | 28.9.2017 - 28.9.2017

Özet bildiri
Özel eğitim almanın kaynaştırma eğitimine yönelik tutuma etkisi:Bir meta-analiz çalışması (The effect of special education traning on attitude towards inclusion: a meta-analysis study).
  • AKTAN OSMAN ,
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • TORAMAN ÇETİN ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2016) (3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi). | 31.5.2016 - 31.5.2016

Özet bildiri
Cinsiyetin kaynaştırma eğitimine yönelik tutuma etkisi:Bir meta-analiz çalışması (The effect ofteachers’ genders on attitude towards inclusion: a meta-analysis study).
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • AKTAN OSMAN ,
  • TORAMAN ÇETİN ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2016) (3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi). | 31.5.2016 - 31.5.2016

Özet bildiri
“Özel Eğitim Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi İle İlgili Görüşleri
  • AKTAN OSMAN ,
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2. Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi | 5.11.2015 - 5.11.2015

Özet bildiri
Sınıf öğretmenlerinin İlköğretim okullarında kutlanan / anılan belirli gün ve haftalara ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • DUMAN TAYİP

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu | 29.5.2014 - 29.5.2014

Özet bildiri
İlköğretim Okullarında Kutlanan / Anılan Belirli Gün Ve Haftaların Amaçlarını Gerçekleştirme Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu | 22.11.2013 - 22.11.2013

Özet bildiri
Okul Duvarlarında Yer Alan Tarihi Görsellerin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN

Uygulamalı Eğitim Kongresi | 13.9.2012 - 13.9.2012

Tam metin bildiri
İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinde Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerilerinin İncelenmesi
  • ÇEVİK HÜSEYİN

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu | 5.5.2011 - 5.5.2011

Tam metin bildiri
İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Zaman Kavramının Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”
  • ÇEVİK HÜSEYİN

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu | 20.5.2010 - 20.5.2010

Books
Bilimsel Kitap

Bölüm : Küreselleşmenin Öğrenci Hareketliliği Bağlamında Eğitime Yansımaları
Eğitimde Çok kültürlülük Deneyimleri
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • AKTAN OSMAN

2016, Uluslararası Öncü Eğitimciler Derneği Yayınları – 1, İstanbul

Bilimsel Kitap

Bölüm : İlkokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
Eğitime adanmış yarım asır, Prof. Dr. Tayip Duman'a armağan
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2020, Pegem Akademi, Ankara

Bilimsel Kitap

Bölüm : None
Düşünen sınıflar için eğlenceli öğretim teknikleri
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2023, Pegem Akademi, Ankara

Bilimsel Kitap

Bölüm : Öğretim Stratejileri
Kuramdan Uygulamaya Öğrenme Öğretme Süreci
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2023, nobel, Ankara

Bilimsel Kitap

Bölüm : Etkili Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramdan Uygulamaya Öğrenme Öğretme Süreci
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2023, nobel, Ankara

Bilimsel Kitap

Bölüm : Towards a New Paradigm of Education in the 21st Century
Redesigning the Future of Education in the Light of New Theories, Teaching Methods, Learning, and Researches
  • ÇEVİK HÜSEYİN ,
  • ORAKCI ŞENOL

2024, INFORMATION AGE PUBLISHING, charlotte

Bilimsel Kitap

Bölüm : Eğitimin Teknolojik Temelleri
Eğitime Giriş
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2024, Nobel Yayınevi, Ankara

Bilimsel Kitap

Bölüm : Bağlaşım Kuramı
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2024, VİZETEK, Ankara

Bilimsel Kitap

Bölüm : HIGHER EDUCATION AND TEACHER COMPETENCES IN THE DIGITAL TRANSFORMATION PROCESS
Innovation Trends and Educational Technology in Higher Education
  • ORAKCI ŞENOL ,
  • ÇEVİK HÜSEYİN

2025, INFORMATION AGE PUBLISHING, charlotte

Theses
Yüksek Lisans
Türkçe Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
NAZLI İŞGÖREN

2024, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

External Experience
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
OKUL MÜDÜRÜ

Start 2021

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MÜDÜR YARDIMCISI

Start 2017

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
KİTAP YAZMA KOMİSYONU

Start 2017

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
OKUL MÜDÜRÜ

Start 2006

Administrative Duties
Contact information
  • Telephone . . . . . 3723233872
  • E-mail . . . . . huseyin.cevik