CEVAT EKER

Doç. Dr.

CEVAT EKER

Doç. Dr.

Eğitim Programları ve Öğretim

About

Department
EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ > EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ > Eğitim Programları ve Öğretim

Temel Alanı
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilim Alanı
  • Eğitim Bilimleri
Akademik Anahtar Kelime
  • Eğitim Programları ve Öğretim
Metrics
- h-index (WOS)
- Total Cited (WOS)
Academic Activity
Education Details
1992 - 1997
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
Lisans-Anadal

EĞİTİM FAKÜLTESİ | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

1998 - 2001
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Lisans-Tezli

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | EĞİTİM BİLİMLERİ

2007 - 2012
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Doktora

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM

Articles
ESCI
The Relationship Between Cognitive Flexibility and Psychological Resilience Levels of Preschool Teachers
  • EKER CEVAT ,
  • ERTEK EROĞLU BURCU

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES Volume 48 issue 2 pages: 29 - 39 | 2025

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programının Hassas Beceriler Açısından İncelenmesi
  • ERTEK EROĞLU BURCU ,
  • EKER CEVAT ,
  • EKER ZEYNEP

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Volume 24 issue 2 pages: 897 - 909 | 2025

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
2024 Yılında Yenilenen Okul Öncesi Eğitim Programının Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç Ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirilmesi
  • KILAV DİREN ,
  • EKER CEVAT

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 12 issue 1 pages: 18 - 31 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
2013 ve 2024 Yılı Okulöncesi Eğitim Programlarının Karşılaştırılması
  • ERTEK EROĞLU BURCU ,
  • EKER CEVAT

The Journal of Academic Social Science Volume 12 issue 151 pages: 391 - 403 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, ISI, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Yapay Zekâ Kullanımına Yönelik Yeterlilik Algıları
  • EKER CEVAT ,
  • HALICI GÜRBÜZ SEDA

Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi Volume 7 issue 7 pages: 513 - 528 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kişilik Özelliklerinin İncelenmesi
  • KILAV DİREN ,
  • EKER CEVAT

SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL Volume 10 issue 42 pages: 42 - 57 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
Okul Öncesi Öğrencileri İçin Hazırlanan Yeni Nesil Hikâye Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ERTEK EROĞLU BURCU

International SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS Journal Volume 10 issue 1 pages: 111 - 122 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
Müzik Öğretmenlerinin Kolektif Öğretmen Yeterliği ile Mesleki Motivasyon Düzeylerinin İlişkisel Olarak İncelenmesi
  • DENİZKURDU GÜLCE ,
  • EKER CEVAT

Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies Volume 10 issue 47 pages: 146 - 162 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ESCI
Artificial Intelligence Supported Applications: Awareness Levels of Primary School Teacher
  • EKER CEVAT

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES Volume 47 issue 2 pages: 45 - 53 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
Kaynaştırma ve Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarına İlişkin Veli Katılımlarının İncelenmesi
  • OĞUZ SUAT ,
  • EKER ZEYNEP ,
  • EKER CEVAT

International Social Sciences Studies Journal Volume 10 issue 11 pages: 1951 - 1957 | 2024

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
Ortaokul öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri ile bireysel kariyer yönetimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
  • AKAR ELEKOĞLU AYŞE ,
  • İNCE MURAT ,
  • EKER CEVAT

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 11 issue 2 pages: 121 - 144 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar (Academic Google), SOBİAD Atıf Dizin, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), Internation Scientific Indexing (ISI)
Ortaokul Öğretmenlerinin Bireysel Kariyer Yönetimi Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • AKAR ELEKOĞLU AYŞE ,
  • İNCE MURAT ,
  • EKER CEVAT

Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, Volume 9 issue 65 pages: 2954 - 2963 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar (Academic Google), SOBİAD Atıf Dizin, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), Internation Scientific Indexing (ISI)
Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik Yürütülen Öz Düzenlemeli Öğrenme Destekli Öğretimin Öğrencilerin Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğuna Etkisinin İncelenmesi
  • YILDIZHAN DERYA ,
  • EKER CEVAT

International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal Volume 9 issue 71 pages: 3435 - 3443 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Journals Indexed in Eric
The Effect of English Teachers’ Perfectionism and Self-Efficacy Perceptions on their Professional Motivation Level
  • ÇELİK SEÇGİN PELİN ,
  • İNCE MURAT ,
  • EKER CEVAT

Shanlax International Journal of Education Volume 11 issue 1 pages: 80 - 100 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Examination of Foreign Language Teachers’ Commitment Levels to Curriculum During the Covid-19 Pandemic Period
  • EKER CEVAT ,
  • ŞENEL ÖKSÜZ ELİF

Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi Volume 13 issue 2 pages: 647 - 666 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Sınıf öğretmenlerinin akademik iyimserlikleri ve mesleki öz yeterlik algıları arasındaki ilişki.
  • KURUM MERVE ,
  • İNCE MURAT ,
  • EKER CEVAT

Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Volume 12 issue 3 pages: 1382 - 1398 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, Index Copernicus, Scientific Indexing Services
Yabancı Dil Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Düzeyleri ile Kariyer Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • ÖKSÜZ ŞENEL ELİF ,
  • EKER CEVAT

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 11 issue 2 pages: 76 - 100 | 2023

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Index Copernicus, Google Scholar, Scientific Indexing Services
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Salgın Döneminde Uzaktan Eğitim Uygulamasına İlişkin Karşılaşmış Oldukları Sorunlar
  • EKER CEVAT ,
  • KANDEMİR NAZİRE SİMGE

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 10 issue 1 pages: 69 - 86 | 2022

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Internation Scientific Indexing (ISI), Google Scholar (Academic Google),SOBİAD Atıf Dizini,
“Eşit Masallar Serisi” Adlı Resimli Çocuk Kitaplarının Değer İletimi Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • KILAV DİREN

International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal Volume 8 issue 55 pages: 45 - 53 | 2022

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), ResearchBible (Academic Resource Index), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), SOBİAD Atıf Dizini
Investigation Of The Relationship Between Teachers' Professional Commitment Levels And Their Attıtudes Towards Distance Education
  • EKER CEVAT

Social Sciences Studies Journal (SSSJournal) Volume 8 issue 100 pages: 2219 - 2227 | 2022

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Internation Scientific Indexing (ISI), Scientific Journal Index (ESJI),ResearchBible (Academic Resource Index),
Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • BİNGÖL HÜSEYİN

International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, Volume 8 issue 56 pages: 471 - 480 | 2022

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ICI World of Journals Index Copernicus, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), Scientific Indexing Services (SIS)
İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Öz Yeterlilik Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ÇELİK SEÇKİN PELİN

International Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences Volume 8 issue 54 pages: 818 - 826 | 2022

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Index Copernicus, Google Scholar, Scientific Indexing Services, Academindex
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sanal Müze Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • KILAV DİREN

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 10 issue 2 pages: 159 - 175 | 2022

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ICI World of Journals Index Copernicus, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI), Scientific Indexing Services (SIS)
İngilizce Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçiliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • ÇELİK SEÇKİN PELİN ,
  • EKER CEVAT

International JOURNAL OF SOCIAL, HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE SCIENCES (JOSHAS) Volume 8 issue 59 pages: 1768 - 1778 | 2022

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Internation Scientific Indexing (ISI), Scientific Journal Index (ESJI),ResearchBible (Academic Resource Index),
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Algılarının İncelenmesi
  • TOSUN ARZU ,
  • EKER CEVAT

International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal Volume 7 issue 47 pages: 1543 - | 2021

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Internation Scientific Indexing (ISI), Scientific Journal Index (ESJI),ResearchBible (Academic Resource Index),
21. Yüzyıl Becerileri Açısından Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • KURUM MERVE

International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal Volume 7 issue 46 pages: 1211 - 1221 | 2021

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

EBSCO, Proquest CSA, Index Copernicus, SOBIAD, TEI (Türk Eğitim İndeksi)
Yabancılara Türkçe Öğretimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programının Tasarlanması / Designing An In-Service Training Program For Teaching Turkish To Foreigners
  • YAVUZARSLAN HAMİDE ,
  • EKER CEVAT

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research Volume 14 issue 77 pages: 829 - 830 | 2021

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Journals Indexed in Eric
The Effect Of Phenomenon-Based Learning Approach On Students' Metacognitive Awareness
  • AKKAŞ EŞREF ,
  • EKER CEVAT

Educational Research and Reviews Volume 16 issue 5 pages: 181 - 188 | 2021

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Oyun Severlik Eğilimleri ile Mesleki Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • ÖZDEMİR FULYA ,
  • EKER CEVAT

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 9 issue 1 pages: 1 - 20 | 2021

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

SIS (Sciencitif Indexing Services), SOBİAD, TEİ (Türk Eğitim İndeksi)
İngilizce Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Öz Düzenlemeli Öğrenme Stratejileri Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • SEÇGİN ÇELİK PELİN

Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi/The Journal of International Education Science, Volume 27 issue 8 pages: 104 - 122 | 2021

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
A New Taxonomy in Foreign Language Teaching: ECRIF
  • EKER CEVAT

International Online Journal of Educational Sciences Volume 12 issue 5 pages: 1 - 9 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

SOBİAD,
9. Sınıf Fransızca Ders Kitabının Tasarım, İçerik, Dil Ve Anlatım Yönünden İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ŞENEL ÖKSÜZ ELİF

The Journal of International Educational Sciences Volume 23 issue 7 pages: 83 - 95 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

citefactor, turkegitimindeksi, sindex, sobiad
Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ELEKOĞLU AKAR AYŞE

The Journal of International Education Science Volume 7 issue 24 pages: 1 - 19 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

SOBİAD (Sosyal Bilimler Atıf Dizini), citefactorur, kegitimindeksi.,
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabının Kök Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ÜNLÜ Sümeyra

The Journal of International Educational Sciences Volume 25 issue 7 pages: 71 - 88 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Kazanımların Güncelleştirilmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • KUUK ÖZLEM

Turkish Studies - Educational Sciences Volume 15 issue 1 pages: 113 - 125 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, ASOS Index
Evaluation of English 9th Curriculum with CIPP Model and Structural Equation Modeling
  • ÇOLAKOĞLU ÖZGÜR MURAT ,
  • EKER CEVAT ,
  • GÜNERİ BİRSEN ,
  • AKÇALAN MÜMİNE

Karaelmas Journal of Educational Sciences Volume 8 issue 1 pages: 1 - 9 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, ASOS Index
Türkçe Öğretmen Adaylarının 21. yy Becerileri İle Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • ERDOĞAN DİLARA ,
  • EKER CEVAT

Karaelmas Journal of Educational Sciences Volume 8 issue 1 pages: 118 - 148 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, ASOS Index, Index Copernicus
Gelişimsel Değerlendirme Yaklaşımına Genel Bir Bakış
  • YAVUZARSLAN HAMİDE ,
  • EKER CEVAT

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 8 issue 2 pages: 263 - 276 | 2020

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Journals Indexed in Eric
The Effects of Teaching Supported by Self-Regulated Learning on Students‟ Learning and Studying Responsibility,
  • EKER CEVAT ,
  • AKKAŞ EŞREF

Journal of Education and Training Studies Volume 7 issue 10 pages: 49 - 56 | 2019

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar,ASOS Index
Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Üst Bilişsel Farkındalık Düzeyine Etkisi
  • sezer hilal ,
  • EKER CEVAT

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 7 issue 2 pages: 180 - 190 | 2019

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Psikolojik Danışman Adaylarının Bilincli Farkındalık Duzeylerinin Çesitli Degiskenlere Göreİncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ACAR EZGİ

Akdeniz Egitim Arastırmaları Dergisi Volume 13 issue 29 pages: 421 - 443 | 2019

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Türk Eğitim İndeksi,SOBİAD,citefactor
Değerler Eğitimi Açısından Rıfat Ilgaz’a Ait “Halime Kaptan” Adlı Eserin İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ERDOĞAN DİLARA

INESJOURNAL (Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 6 issue 19 pages: 48 - 55 | 2019

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Kaynaştırma Uygulamalarına Yönelik Hizmet İçi eğitim Programı Önerisi
  • EKER CEVAT ,
  • ÇOLAKOĞLU ÖZGÜR MURAT ,
  • AKÇAALAN MÜMİNE ,
  • GÜNERİ BİRSEN

Türkishstudies/educationalsciences Volume 14 issue 5 pages: 2275 - 2291 | 2019

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

sobiad, turkegitimindeksi
Ortaokul Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerine yönelik Yeterlik Algılarının İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • AKAR ELEKOĞLU AYŞE ,
  • KAMAR PINAR ,
  • KAMAR MURAT

Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi issue 21 pages: 26 - 37 | 2019

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

EBSCO,Google Scholar
İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Okunabilirlik ve Yaş Düzeyine Uygunluk Açılarından Değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • İNCE MURAT ,
  • SAĞLAM DUYGU

Eğitimde Kuram ve Uygulama Volume 14 issue 4 pages: 404 - 416 | 2018

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ERIC
The Effect of Teaching Activities Done by Using Activity Based Posters on the Students’xx Academic Achievements, Retention Levels in Their Learning
  • COŞKUN İSMAİL ,
  • EKER CEVAT

Universal Journal of Educational Research Volume 6 issue 4 pages: 585 - 597 | 2018

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Journals Indexed in Eric
Teacher Opinions on Use of Self-Regulation Strategies at Science and Art Centers: Turkey Sample
  • EKER CEVAT ,
  • İNCE MURAT

Universal Journal of Educational Research Volume 6 issue 7 pages: 1486 - 1496 | 2018

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Okunabilirlik Seviyesi Ve Yaş Düzeyine Uygunluk Açılarından Değerlendirilmesi
  • SAĞLAM DUYGU ,
  • İNCE MURAT ,
  • EKER CEVAT

Turkish Studies Volume 13 issue 11 pages: 1139 - 1151 | 2018

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

TR DİZİN
Ortaöğretim Öğrencilerinin Umut ve Başarı Yönelimleri Arasındaki İlişki
  • BERBER Abdulkadir ,
  • EKER CEVAT

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ Volume 7 issue 3 pages: 1569 - 1581 | 2018

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

SOBİAD, Türkegitim indeksi
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ALTIN SELÇUK

The Journal of International Education Science Volume 5 issue 17 pages: 78 - 102 | 2018

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Google Scholar, ASOS Index
Değerler Eğitimi Açısından Ziya Gökalp’ e Ait “Altın Işık” Adlı Eserin İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • YILDIRIM KAZIM

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 5 issue 1 pages: 30 - 38 | 2017

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ERIC
The Investigation of the Book The Education of Little Tree within Context of Instructional Principles
  • ZORLU FULYA ,
  • EKER CEVAT

Universal Journal of Educational Research Volume 4 issue 11 pages: 2516 - 2522 | 2016

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ERIC
Democracy related units in Social Studies Curriculums Based onSelf regulation Strategies A Comparison of Turkey and Germany
  • EKER CEVAT ,
  • İNCİRCİ AYHAN

Journal of Education and Training Studies Volume 4 issue 9 pages: 186 - 191 | 2016

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

•EBSCO, •Education Source, •ERA, •DOAJ,•Google Scholar, •Türk Eğitim İndeksi
Alternatif Bir Öğrenme Aracı Olarak Kullanılan Posterlerin Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi
  • EKER CEVAT

Eğitimde Kuram ve Uygulama Volume 12 issue 1 pages: 103 - 121 | 2016

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

DOAJ, EBSCO,ASOS, DERGİPARK,ARAŞTIRMAX
Teog Sınavındaki T C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersine Ait Soruların Kazanım Temelli Olarak Değerlendirilmesi
  • KARADENİZ OĞUZHAN ,
  • EKER CEVAT ,
  • ULUSUY MELEK

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi Volume 6 issue 18 pages: 115 - 134 | 2015

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Open access, Aniji, Research Bible, Asos, Google akademik
Öz Düzenleme Becerilerinin Öğretimi Sürecinde K W L Bil İste Öğren Stratejisinin Etkisi
  • EKER CEVAT

Akademik Bakış: Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi issue 51 pages: 168 - 182 | 2015

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

EBSCO, DOAJ, ICAAP,ULAKBİM
Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı İlkelerine Göre Değerlendirilmesi
  • KARADENİZ OĞUZHAN ,
  • EKER CEVAT ,
  • BURUNSUZ ELİF

Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10 issue 3 pages: 563 - 580 | 2015

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

EBSCO, GOOGLE AKADEMİK, DOAJ, ASOS
The Effect of Teaching Practise Conducted by Using Metacognition Strategies on Students Reading Comprehension Skills
  • EKER CEVAT

International Online Journal of Educational Sciences Volume 6 issue 2 pages: 269 - 280 | 2014

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ULRICH'S-DOAJ-EBSCO
The Effects of Educational Practice with Cartoons on Learning Outcomes
  • EKER CEVAT ,
  • KARADENİZ OĞUZHAN

International Journal of Humanities and Social Science Volume 4 issue 14 pages: 223 - 234 | 2014

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ULAKBİM, EBSCO, DOAJ, ICAAP, Scientific Commons, MLA, ASOS, TEİ, AMIR , Journal Directory, DJS (Dayang Journal System), ARASTİRMAX, Akademik Dizin, Google Academic
Öz Düzenlemeli Öğrenme Modellerine Karşılaştırmalı Bir Bakış
  • EKER CEVAT

Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9 issue 8 pages: 417 - 433 | 2014

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ASOS, DOAJ,ARAŞTIRMAX
Üstün yetenekliler eğitim programlarında öz düzenlemeli öğrenme neden yer almalıdır?
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • EKER CEVAT

Journal of Gifted Education Research Volume 2 issue 2 pages: 23 - 41 | 2014

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Eğitim bilimleri
Bilim ve sanat merkezlerine devam eden üstün yetenekli öğrencilerin başarı durumları Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırmaları Dergisi 1 1 44
  • AKKAŞ EŞREF ,
  • EKER CEVAT

Journal of Gifted Education Research Volume 1 issue 1 pages: 44 - 50 | 2013

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

SCI
The effect of given homework upon the instruction of self regulation strategies that were directed to develop self regulation strategies
  • EKER CEVAT

Educational Research and Reviews Volume 8 issue 19 pages: 1804 - 1809 | 2013

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Ulakbim
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Birleştirilmiş Sınıflı Öğretime İlişkin Zihin İmgeleri Metaforları
  • EKER CEVAT ,
  • SICAK ALİ

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi issue 37 pages: 133 - 153 | 2016

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Ulakbim
Hayat Bilgisi Öğretim Programı Kazanımlarının Öz Düzenleme Becerileri Açısından İncelenmesi
  • SICAK ALİ ,
  • EKER CEVAT

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 12 issue 1 pages: 129 - 144 | 2016

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Ulakbim
İlkokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
  • EKER CEVAT

Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Volume 9 issue 26 pages: 145 - 164 | 2016

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ASOS, ARAŞTIRMAX, ACAEINDEX, OAJİ
Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yeterlilikleri Kazanmaları Üzerine Etkisi
  • EKER CEVAT

Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching) Volume 4 issue 4 pages: 246 - 256 | 2015

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ASOS,GOOGLE AKADEMİK
Öz Düzenleme Stratejilerinin Öğretimi Sürecinde, Ders Günlükleri Kullanmanın Öz-düzenleme Stratejilerinin Kullanımına Etkisi
  • EKER CEVAT ,
  • ARSAL ZEKİ

Karaelmas Journal of Educational Sciences issue 2 pages: 80 - 93 | 2014

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Eğitim Bilimleri İndeksi,Araştırmax,ASOS İndeks,Türk Eğitim İndeksi
Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilik inanç düzeyleri üzerine bir araştırma
  • EKER CEVAT

UŞAK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ Volume 7 issue 1 pages: 162 - 178 | 2014

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ASOS, DOİ, GOOGLE AKADEMİK
Öğretmen adaylarının fen öğretimi öz yeterlikleri ile fen öğrenimi öz düzenlemeli öğrenme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • EKER CEVAT

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi issue 22 pages: 168 - 184 | 2014

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ASOS, GOOGLE AKADEMİK, OAJI
Öğretmen adaylarının mükemmeliyetçilikleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • CEVAT EKER

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi issue 31 pages: 144 - 157 | 2013

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

eğitim bilimlleri
Ders Günlüğü Yazmanın İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarına Etkisi
  • EKER CEVAT ,
  • COŞKUN İBRAHİM

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Volume 2 issue 29 pages: 111 - 122 | 2012

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

EĞİTİM
Sınıf öğretmenlerinin düşünce eğitimi kazandırmadaki başarısı
  • YILDIRIM KAZIM ,
  • EKER CEVAT

Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi Volume 7 issue 2 pages: 95 - 108 | 2005

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

ASOS
Cumhuriyet dönemi ilköğretimdeki eğitim politikası
  • YILDIRIM KAZIM ,
  • EKER CEVAT

Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi Volume 7 issue 2 pages: 79 - 93 | 2005

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Eğitim
Video ve gösteri ile öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkileri
  • EKER CEVAT

Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, Volume 7 issue 2 pages: 109 - 124 | 2005

BM Sürdürebilirlik Etiketleri

Proceedings
Özet bildiri
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Müzik Eğitiminin Önemi Üzerine Bir Derleme
  • DENİZKURDU GÜLCE ,
  • OĞUZ SUAT ,
  • EKER CEVAT

6. Uluslararası Ankara Multidisipliner Bilimsel Çalışmalar Kongresi | 13.10.2023 - 14.10.2023

Özet bildiri
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Oyunseverlik Eğilimleri İle Mesleki Öz Yeterlik düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • ÖZDEMİR FULYA ,
  • EKER CEVAT

8.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİMBİLİMLERİ KONGRESİ | 23.12.2020 - 24.12.2020

Özet bildiri
Evaluation of English 9th Curriculum with CIPP Model andStructural Equation Modeling
  • ÇOLAKOĞLU ÖZGÜR MURAT ,
  • EKER CEVAT ,
  • GÜNERİ BİRSEN ,
  • AKÇAALAN MÜMİNE

5th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT) | 6.11.2019 - 10.11.2019

Tam metin bildiri
Türkiye, Rusya ve Finlandiya Okul Öncesi Eğitim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi
  • ERTUĞRUL ŞEYDA ,
  • EKER CEVAT

Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.9.2019 - 7.9.2019

Tam metin bildiri
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğretim Programlarına Bağlılık Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ELEKOĞLU AKAR AYŞE ,
  • KAMAR PINAR ,
  • KAMAR MURAT

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.9.2019 - 7.9.2019

Tam metin bildiri
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • BİLGİN ÇAĞDAŞ ,
  • BAYKAN EMRE

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.9.2019 - 7.9.2019

Tam metin bildiri
Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Üst bilişsel Farkındalık ve Algılanan Araçsallık Düzeyine Etkisi,
  • SEZER HİLAL ,
  • EKER CEVAT

Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.9.2019 - 7.9.2019

Tam metin bildiri
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin Bilişsel Süreç Boyutuna Göre Değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ÜNLÜ Sümeyra

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi | 25.4.2019 - 28.4.2019

Tam metin bildiri
Türkçe Ders Kitabının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ERDOĞAN Dilara

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi | 25.4.2019 - 28.4.2019

Tam metin bildiri
Değerler Eğitimi Açısından Hayat Bilgisi Ders Kitabının İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • KAYA Sevim

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi | 25.4.2019 - 28.4.2019

Tam metin bildiri
Endüstri Devriminde Dördüncü Dalga ve Mesleki Eğitim İle Entegrasyonu
  • EKER CEVAT ,
  • ÜREN ÖZENİR ESRA

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları | 6.9.2018 - 8.9.2018

Tam metin bildiri
2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının Programın Öğeleri Açısından Karşılaştırılması
  • EKER CEVAT ,
  • BİNGÖL HÜSEYİN

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları | 6.9.2018 - 8.9.2018

Tam metin bildiri
Fen Bilimleri Dersi Beşinci Sınıf Öğretim Programlarının Programın Öğeleri AçısındanKarşılaştırılması: 2013 - 2017
  • EKER CEVAT ,
  • YILDIRIM CEREN

Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları | 6.9.2018 - 8.9.2018

Özet bildiri
İngilizce Öğretmenlerinin Bireysel Yenilikçilik düzeyleri ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri
  • EKER CEVAT ,
  • AYAN CANAN ,
  • DALKIRAN BÜŞRA

9’uncu Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi | 10.5.2018 - 12.5.2018

Özet bildiri
Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • YILDIRIM KAZIM ,
  • ALTIN SELÇUK

9’uncu Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi | 10.5.2018 - 12.5.2018

Özet bildiri
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • YILDIRIM KAZIM

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 27.4.2018 - 30.4.2018

Özet bildiri
Hayat Bilgisi Öğretim Programı Kazanımlarının Öz Düzenleme starejileri Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 27.4.2018 - 30.4.2018

Özet bildiri
Yenilenen Bloom Taksonomisine Göre Tarih Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmes
  • EKER CEVAT ,
  • IŞIK AHMET

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | 23.3.2018 - 25.3.2018

Özet bildiri
Ortaokul öğrencilerinin Üstbilişsel Farkındalıklarının İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ACAR EZGİ

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | 23.3.2018 - 25.3.2018

Özet bildiri
Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • SEZER HİLAL

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | 23.3.2018 - 25.3.2018

Özet bildiri
5. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
  • EKER CEVAT ,
  • ÇELİK FAİZE

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | 23.3.2018 - 25.3.2018

Özet bildiri
Ortaöğretim öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmes
  • EKER CEVAT ,
  • ALTIN SELÇUK

8th International Congress on New Trends in Education ICONTE- 2017 | 18.5.2017 - 20.5.2017

Özet bildiri
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe ders kitbının şekil, dil-anlatım, içeik ve tür yönleriyle incelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • GÜRSEL NESLİHAN

8th International Congress on New Trends in Education ICONTE- 2017 | 18.5.2017 - 20.5.2017

Özet bildiri
İnsan hakları yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim programının cipp modeli kullanılarak değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • AYAN CANAN

8th International Congress on New Trends in Education ICONTE- 2017 | 18.5.2017 - 20.5.2017

Özet bildiri
Matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye ve Singapur.
  • EKER CEVAT ,
  • AKYOL MEHMET ALİ

8th International Congress on New Trends in Education ICONTE- 2017 | 18.5.2017 - 20.5.2017

Özet bildiri
Ortaöğretim öğrencilerinin Almanca dersi başarısını etkileyen faktörler
  • EKER CEVAT ,
  • AYDIN ARZU

8th International Congress on New Trends in Education ICONTE- 2017 | 18.5.2017 - 20.5.2017

Özet bildiri
Türkiye ile Güney Kore matematik öğretim programının karşılaştırılması
  • EKER CEVAT ,
  • GÜNAYDIN ELİF NUR

8th International Congress on New Trends in Education ICONTE- 2017 | 18.5.2017 - 20.5.2017

Özet bildiri
Felsefe dersi öğretim programı kazanımlarının bilişsel alan taksonomisi bağlamında karşılaştırılması: Türkiye ve Almanya
  • YILDIRIM KAZIM ,
  • EKER CEVAT ,
  • BAYIR ÖNDER

9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 11.5.2017 - 14.5.2017

Özet bildiri
Hayat bilgisi öğretim programında yer alan kazanımların değerler ile ilişkisi açısından değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • AKBAŞ CEM

9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 11.5.2017 - 14.5.2017

Özet bildiri
İlkokul insan hakları yurttaşlık ve demokrasi ders kitabı etkinliklerinin öğrenciye görelik ilkesi açısından değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • BAYIR ÖNDER

9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 11.5.2017 - 14.5.2017

Sözlü Bildiri
A COMPARISON OF THE ENGLISH TEACHING PROGRAMMES ESTONIA AND FRANCE
  • EKER CEVAT ,
  • YÜZLÜ MUHAMMET YAŞAR ,
  • BAYIR ÖNDER

1 INTERNATIONAL CONFERENCEON STUDIES IN EDUCATION | 14.10.2016 - 16.10.2016

Sözlü Bildiri
Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • BAYIR ÖNDER

7th International Congress on New Trends in Education ICONTE | 13.5.2016 - 15.5.2016

Sözlü Bildiri
Türkiye ve Fransa da Uygulanan İngilizce Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
  • EKER CEVAT ,
  • YÜZLÜ MUHAMMET YAŞAR

7th International Congress on New Trends in Education ICONTE | 13.5.2016 - 15.5.2016

Sözlü Bildiri
İlkokul 3 Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programı Kazanımlarının Bilimsel Süreç Becerileri Yönünden değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • YAVUZARSLAN HAMİDE

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.5.2016 - 8.5.2016

Sözlü Bildiri
İlkokul 3 Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Etkinliklerinin Öğretim Programında Belirtilen Kazanımlara ve Öğrenci Düzeylerine Uygunluğu Bağlamında değerlendirilmesi
  • EKER CEVAT ,
  • DEMİR YASEMİN

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.5.2016 - 8.5.2016

Sözlü Bildiri
Ortaöğretim 9 Sınıf İngilizce Ders Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabındaki Etkinliklerin Öğretim Programında Belirtilen Kazanımları Karşılama Düzeyi
  • EKER CEVAT ,
  • GÜNERİ BİRSEN

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.5.2016 - 8.5.2016

Sözlü Bildiri
Ortaokul Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • AZTEKİN BEYTULLAH

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.5.2016 - 8.5.2016

Sözlü Bildiri
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı TEOG T C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi 1 Dönem TEOG Sınavı ile 1 Dönem TEOG Mazeret Sınav Sorularının Kazanımları Karşılama Düzeyi
  • EKER CEVAT ,
  • ÇOBANOĞLU CEMİL

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 5.5.2016 - 8.5.2016

Özet bildiri
İlkokul 2 Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programında Belirtilen Kelime ve Basit Yapılar Kazanımlarının Öğrenci Çalışma Kitabında Yer Alma Düzeyleri
  • EKER CEVAT ,
  • YILMAZ TUĞBA

8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 4.5.2016 - 8.5.2016

Özet bildiri
Türkiye ve İspanya da Uygulanan İngilizce Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
  • YÜZLÜ MUHAMMET YAŞAR ,
  • EKER CEVAT

III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı | 8.10.2015 - 10.10.2015

Özet bildiri
İlkokul 3 Sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitaplarının Görsel Okuma Etkinlikleri Acısından İncelenmesi
  • AYAN CANAN ,
  • EKER CEVAT

III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı | 8.10.2015 - 10.10.2015

Özet bildiri
Türkiye İle Almanya Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Ye Alan Demokrasi Kavramı İle İlişkili Ünite Kazanımlarının Öz düzenleme Stratejileri Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • İNCİRCİ AYHAN

6th International Conference on New Horrizons in Education is Being Held Between INTE- 2015 | 10.6.2015 - 12.6.2015

Özet bildiri
Öğretim İlkelerine Göre Küçük Ağacın Eğitimi Adlı Kitabın İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ZORLU FULYA

VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 28.5.2015 - 31.5.2015

Özet bildiri
ilkokul Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinlerinin değerler bakımından incelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • ATALAY İLAYDA

VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 28.5.2015 - 31.5.2015

Özet bildiri
Türkiye ve İngiltere Öğretim Programlarında Çocuk Hakları
  • EKER CEVAT ,
  • YAVUZ ÖZLEM ,
  • ADIYAMAN MEHMET

VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi | 28.5.2015 - 31.5.2015

Özet bildiri
Türkiye ve Almanya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması
  • EKER CEVAT ,
  • İNCİRCİ AYHAN

6th International Congress on New Trends in Education ICONTE- 2015 | 24.4.2015 - 26.4.2015

Sözlü Bildiri
Relation of Physics Teachers Perceptions of Constructivist Curriculum Change and Self efficay of Alternative Measurement and Evaluation Approaches
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • KUNT KÜRŞAT ,
  • EKER CEVAT

International Symposium on Changes and New Trends in Education | 22.11.2013 - 24.11.2013

Sözlü Bildiri
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları Ve Psikolojik İyi Oluşlarının İncelenmesi
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • EKER CEVAT

İstanbul 2013 World Congress of Psychological Counselling and Guidance konferansı | 8.9.2013 - 11.9.2013

Sözlü Bildiri
Öğretmen Adaylarının Kişilik Özellikleri Ve Akademik Sahtekârlık Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • EKER CEVAT

İstanbul 2013 World Congress of Psychological Counselling and Guidance konferansı | 8.9.2013 - 11.9.2013

Sözlü Bildiri
2547 Sayılı yükseköğretim kanunun akademik unvanlarla ilgili problemli maddeler aksayan yönleri ve bazı öneriler
  • YILDIRIM KAZIM ,
  • EKER CEVAT

Trakya Üniversitesi Uluslararası 5.Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi | 1.10.2009 - 3.10.2009

Sözlü Bildiri
Sosyal ve eğitim açısından Sakarya daki özel okullar
  • EKER CEVAT ,
  • YILDIRIM KAZIM

Kocaeli Üniversitesi Uluslararası Kocaeli ve Çevresi Kültür Sempozyumu | 20.4.2006 - 22.4.2006

Özet bildiri
Kolaylaştırıcı Kişi Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Örnek Bir Pilot Uygulama”
  • ÜNLÜ EMRE ,
  • EKER CEVAT

33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi | 25.10.2023 - 27.10.2023

Tam metin bildiri
Müzik Eğitiminin Özel Yetenekli Çocuklar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
  • DENİZKURDU GÜLCE ,
  • EKER CEVAT

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi | 25.5.2023 - 27.5.2023

Tam metin bildiri
Müzik Eğitiminin Okul Öncesi Çocukların Bütünsel Gelişimindeki Önemi
  • DENİZKURDU GÜLCE ,
  • EKER CEVAT

Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi | 25.5.2023 - 27.5.2023

Özet bildiri
İngilizce Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilikleri İle Öz Yeterlilik Algılarının Mesleki Motivasyon Düzeyleri Üzerine Etkisi
  • ÇELİK SEÇKİN PELİN ,
  • EKER CEVAT

1. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi | 13.5.2022 - 14.5.2022

Özet bildiri
Yabancı Dil Öğretmenlerinin Mükemmeliyetçilik Düzeyleri ile Kariyer Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • ŞENEL ÖKSÜZ ELİF ,
  • EKER CEVAT

1. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi | 13.5.2022 - 14.5.2022

Özet bildiri
Ortaokul öğretmenlerinin 21. Yüzyıl becerileri ile bireysel kariyer yönetimi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • Elekoğlu Ayşe

Uluslararası Küresan Multidisipliner çalışmalar kongresi | 30.10.2021 - 31.10.2021

Özet bildiri
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Eğitime Yönelik Algılarının İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • TOSUN ARZU

3. Ulusal Başkent Disiplinler Arası Bilimsel Çalışmalar Kongresi | 14.3.2021 - ..

Özet bildiri
36 72 Aylık Çocuklara Seslenen Resimli Öykü Kitaplarındaki Kahramanların İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • BOZKURT ŞEYDA

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu | 21.5.2015 - 23.5.2015

Özet bildiri
Değerler Eğitimi Açısından Uç Minik Serçem Adlı Eserin İncelenmesi
  • EKER CEVAT ,
  • DURMAZ HİLAL

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu | 21.5.2015 - 23.5.2015

Özet bildiri
İlkokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişki
  • EKER CEVAT

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu | 21.5.2015 - 23.4.2015

Özet bildiri
İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programında Belirtilen Okuduğunu Anlama İle İlgili Kazanımların Öz Düzenleme Stratejileri Açısından İncelenmesi
  • EKER CEVAT

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı | 4.9.2014 - 6.9.2014

Özet bildiri
Hayat Bilgisi Öğretim Programı Kazanımlarının Öz Düzenleme Becerileri Açısından İncelenmesi
  • SICAK ALİ ,
  • EKER CEVAT

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu | 29.5.2014 - 31.5.2014

Tam metin bildiri
Öğretmen Adaylarının Mükemmeliyetçilik Düzeyleri İle Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • EKER CEVAT

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı konferansı | 5.9.2013 - 7.9.2013

Sözlü Bildiri
Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Öz Yeterlilikleri İle Öz Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
  • TORTOP HASAN SAİD ,
  • EKER CEVAT

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı konferansı | 5.9.2013 - 7.9.2013

Poster
7 Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu dahilinde Hizmet İçi Eğitim Kursunun Verimliliğine İlişkin Eğitim Çalışanlarının Görüşleri
  • KÖSTERELİOĞLU İLKER ,
  • AYDIN İSMAİL ,
  • EKER CEVAT

7. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu | 2.5.2008 - 4.5.2008

Projects
TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Proje Danışmanlık Eğitimi
Tamamlandı

Start 2014 - Finish 2014

TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
TÜBİTAK 4004: SOBE Çocuklar: Doğanın Saklambaç Oyunu
Tamamlandı

Start 2022 - Finish 2023

TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Tamamlandı

Start 2022 - Finish 2023

Books
Bilimsel Kitap

Bölüm : None
OTiZM VE KOLAYLAŞTIRICI KiŞi Destekleyici Bir Yaklaşım
  • EKER CEVAT ,
  • ÜNLÜ EMRE ,
  • ÜNLÜ ÖZGE

2024, Vize Akademik, ANKARA

Bilimsel Kitap
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
  • EKER CEVAT

2021, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara

Ders Kitabı
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
  • EKER CEVAT

2017, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ANKARA

Bilimsel Kitap
EĞİTİMDE GÜNCEL KONULAR VE YENİ YÖNELİMLER
  • EKER CEVAT ,
  • İNCE MURAT ,
  • ARSLAN ALİ ,
  • ÇOLAKOĞLU ÖZGÜR MURAT ,
  • ÖZDEMİR MUHAMMET ,
  • KONTAŞ HAKKI ,
  • KARABACAK KERİM ,
  • MEYDAN HASAN ,
  • BİLGİN OKAN ,
  • KISAÇ BUKET ,
  • KURNAZ AHMET

2019, NOBEL, ANKARA

Ders Kitabı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
  • EKER CEVAT

2018, NOBEL, ANKARA

Editörlük
Uluslararası - Kitap
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ÜNLÜ EMRE, EKER CEVAT
Editör - None

2021

Ulusal - Kitap
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ARSLAN ALİ,EKER CEVAT
Editör - None

2018

Uluslararası - Dergi
Journal of Gifted Education Research
TORTOP HASAN SAİD,EKER CEVAT
Yrd. Editör - ASOS, DOAJ,

2013

Theses
Doktora
REACT stratejisine dayalı öğretim etkinliklerinin 4. sınıf sosyal bilgiler dersindeki etkisinin incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması
HAMİDE YAVUZARSLAN

2024, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Doktora
Hizmet içi öğretmen eğitimi standartlarının belirlenmesi ve standart temelli bir model önerisi
MÜMİNE AKCAALAN

2024, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Yüksek Lisans
KARA HARP OKULUNDA ÖĞRENİM GÖREN MİSAFİR ASKERÎ ÖĞRENCİLERİN KÜLTÜREL UYUM VE MEMNUNİYET DURUMLARININ İNCELENMESİ
MERVE BOZKURT

2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmen adaylarının kişilik özellikleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
DİREN KILAV

2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin dijital okuryazarlık düzeyleri ile mesleki motivasyonlarının incelenmesi
HÜSEYİN BİNGÖL

2022, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Yabancı dil öğretmenlerinin mükemmeliyetçilik düzeyleri ile kariyer algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
ELİF ŞENEL ÖKSÜZ

2022, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin salgın döneminde uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin karşılaşmış oldukları sorunlar
NAZİRE SİMGE KANDEMİR

2022, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğretmenlerinin çok kültürlü eğitime yönelik yeterlilik algılarının incelenmesi
ARZU TOSUN

2021, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmen adaylarının oyun severlik eğilimleri ile mesleki öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
FULYA ÖZDEMİR

2021, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Türkçe öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
DİLARA ERDOĞAN

2020, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Proje tabanlı öğrenme yönteminin üst bilişsel farkındalık ve algılanan araçsallık düzeyine etkisi
HİLAL SEZER

2019, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim programlarının karşılaştırılması: Türkiye, Rusya ve Finlandiya
ŞEYDA ERTUĞRUL

2019, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Psikolojik danışman adaylarının bilinçli farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
EZGİ ACAR

2019, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin umut, duygu düzenleme algılarının başarı yönelimleri üzerindeki etkisi
ABDULKADİR BERBER

2018, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelemesi
SELÇUK ALTIN

2018, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim programının CIPP modeli ile değerlendirilmesi
CANAN AYAN

2018, Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Etkinlik temelli posterlerin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenmedeki kalıcılık düzeylerine ve derse ilişkin tutumlarına etkisi
İSMAİL COŞKUN

2017, Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yüksek Lisans
Birleştirilmiş sınıflı ilkokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları
MELEK YILDIZ AKIN

2014, Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Administrative Duties
Contact information
  • Telephone . . . . . 3723233870
  • E-mail . . . . . cevateker