CANAY PEKBAY

Dr. Öğr. Üyesi

CANAY PEKBAY

Dr. Öğr. Üyesi

Fen Bilgisi Eğitimi

About

Department
EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ > MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ > Fen Bilgisi Eğitimi

Temel Alanı
  • Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Akademik Anahtar Kelime
  • Fen Bilgisi Eğitimi
Metrics
0 h-index (WOS)
0 Total Cited (WOS)
Academic Activity
Education Details
- - 2001
UŞAK ORHAN DENGİZ ANADOLU LİSESİ
Lise ve Dengi Okul

2004 - 2008
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Lisans-Anadal

EĞİTİM FAKÜLTESİ | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

2008 - 2010
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Lisans-Tezli

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ

2012 - 2017
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Doktora

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ

Articles
WOS.SSCI,WOS.AHCI
An attempt to re-evaluate VNOS-C data from a sociocultural perspective
  • Pekbay, C ,
  • Sahin, CT ,
  • Saka, Y
  • CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION | 2025

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    SSCI
    An attempt to re-evaluate VNOS-C data from a sociocultural perspective
    • PEKBAY CANAY ,
    • TUNÇ ŞAHİN CANAN ,
    • SAKA YAVUZ

    Cultural Studies of Science Education | 2025

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Academic Resource index ResearchBib
    Evaluation of design-based STEM activities developed by science teachers during distance education
    • PEKBAY CANAY ,
    • ERGENÇ KEYLANUR

    Journal of STEAM Education Volume 7 issue 2 pages: 74 - 92 | 2024

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Journals Indexed in Eric
    A sample STEM activity based on the engineering design process: A study on prospective preschool teachers’ views
    • PEKBAY CANAY

    Participatory Educational Research Volume 10 issue 1 pages: 86 - 105 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Journals Indexed in Eric
    An Analysis on the Effect of Design-Based STEM Activity Development Process on Prospective Maths Teachers’ Problem-Solving Skills and Scientific Creativity
    • PEKBAY CANAY ,
    • KAHRAMAN EMİNE

    ELECTRONIC JOURNAL FOR RESEARCH IN SCIENCE & MATHEMATICS EDUCATION Volume 26 issue 4 pages: 84 - 110 | 2023

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Journals Indexed in Eric
    PRESERVICE SCIENCE TEACHERS’ VIEWS ON DISTANCE STEM EDUCATION AND ITS LESSON-PLANNING PROCESS
    • PEKBAY CANAY

    Acta Didactica Napocensia Volume 15 issue 2 pages: 43 - 54 | 2022

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Journals Indexed in Eric
    A Sample Lesson Design Carried out With Pre-Service Science Teachers for the Use of a Portfolio Supported by the Feedback Process
    • PEKBAY CANAY

    International Journal of Curriculum and Instruction Volume 15 issue 1 pages: 521 - 543 | 2022

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
    Ortaokul Öğrencilerinin Yeşil Mühendislik STEM Etkinlikleri İle İlgili Görüşleri
    • PEKBAY CANAY ,
    • SAKA YAVUZ ,
    • KAPTAN FİTNAT

    İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 21 issue 2 pages: 840 - 857 | 2020

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    Journals Indexed in Eric
    ALTERNATIVE ASSESSMENT TOOLS BASED ON A FEEDBACK PROCESS: PERCEPTIONS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS
    • PEKBAY CANAY ,
    • KORAY ÖZLEM

    Malaysian Online Journal of Educational Sciences Volume 8 issue 1 pages: 50 - 63 | 2020

    BM Sürdürebilirlik Etiketleri

    WOS.ESCI
    Disability in Elementary School Textbooks
    • Can, D ,
    • Pekbay, C ,
    • Hakverdi-Can, M ,
    • Kaya, G ,
    • Avsar-Tuncay, A ,
    • Candan, S
    • PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION pages: 75 - 89 | 2017

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
      İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik
      • CAN DERYA ,
      • PEKBAY CANAY ,
      • HAKVERDİ CAN MERAL ,
      • KAYA GÖKHAN ,
      • AVŞAR TUNCAY AYŞEGÜL ,
      • CANDAN SEVCAN

      Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi issue 41 pages: 75 - 89 | 2017

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
      Öğretmen Adaylarının Ders Materyali Hazırlamada Dönüt Düzeltme Süreciyle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
      • KORAY ÖZLEM ,
      • KAYA BENGİSU ,
      • PEKBAY CANAY

      Eğitimde Kuram ve Uygulama Volume 12 issue 4 pages: 844 - 862 | 2016

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      Journals Indexed in Eric
      The Effect of Explicit Reflective and Historical Approach on Preservice Elementary Teachers Views of Nature of Science
      • PEKBAY CANAY ,
      • YILMAZ SERKAN

      International Journal of Progressive Education Volume 11 issue 1 pages: 113 - 131 | 2015

      BM Sürdürebilirlik Etiketleri

      WOS.ISSHP
      Aging education in elementary textbooks
      • Kaya, G ,
      • Candan, S ,
      • Avsar-Tuncay, A ,
      • KAYA, Gokhan ,
      • Hakverdi-Can, M ,
      • Can, D ,
      • Pekbay, C
      • 5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES Volume 116 pages: 3030 - 3037 | 2014

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        TR DİZİN
        PANDEMİDE FEN BİLİMLERİ DERSLERİNİN UZAKTAN EĞİTİMLE GERÇEKLEŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
        • PEKBAY CANAY ,
        • KORAY ABDULLAH

        Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Volume 21 issue 84 pages: 1841 - 1863 | 2022

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        TR DİZİN
        MÜHENDİSLİK TASARIM TEMELLİ STEM ETKİNLİĞİ GELİŞTİRME VE UYGULAMA SÜRECİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARAR VERME BECERİLERİNE ETKİSİ
        • PEKBAY CANAY

        International Journal of Eurasia Social Sciences Volume 13 issue 50 pages: 1462 - 1477 | 2022

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        Türk Eğitim İndeksi
        Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirilen Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerin İncelenmesi: Öğretmen Adayı Perspektifi
        • KORAY ABDULLAH ,
        • PEKBAY CANAY

        Turkish Journal of Primary Education Volume 7 issue 2 pages: 117 - 131 | 2022

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        Türk Eğitim İndeksi
        Barbie Bungee Jumping: Bir STEM Etkinliği Örneği
        • PEKBAY CANAY ,
        • YILMAZ TIĞLI NURBANU

        Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 7 issue 3 pages: 261 - 288 | 2021

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        TR DİZİN
        Eğitsel Oyunların “Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme” Konusunda Bilimsel Yaratıcılık ve Akademik Başarıya Etkisi
        • DADAYLI GÜLCAN ,
        • PEKBAY CANAY

        Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi Volume 9 issue 2 pages: 311 - 333 | 2021

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        Türk Eğitim İndeksi
        Sınıf öğretmen adaylarının laboratuvarlarda yaşanan kazaların nedenlerine yönelik görüşleri
        • AYDOĞDU CEMİL ,
        • PEKBAY CANAY

        Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi Volume 1 issue 2 pages: 103 - 112 | 2016

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        Scientific Indexing Services
        Fen Eğitiminde Laboratuvar Yönteminin Etkililiği ile ilgili Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Farkındalıklarının Artırılması Nitel Bir Çalışma
        • PEKBAY CANAY ,
        • KAPTAN FİTNAT

        Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi Volume 2 issue 1 pages: 1 - 11 | 2014

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        TR DİZİN
        A Study Toward Teaching The Nature of Science to Pre ServiceTeachers
        • SEVİM SERKAN ,
        • PEKBAY CANAY

        Türk Fen Eğitimi Dergisi Volume 9 issue 3 pages: 207 - 227 | 2012

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        DOAJ
        Bilimin Doğası Öğretimine Yönelik Etkinlik Örneği
        • PEKBAY CANAY ,
        • TUNÇ ŞAHİN CANAN ,
        • SAKA YAVUZ

        Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi Volume 2 issue 1 pages: 1 - 9 | 2012

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        ASOS İndeks
        YAPILANDIRILMIŞ LABORATUVAR UYGULAMALARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL ARAŞTIRMA GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE ETKİSİ
        • SAKA YAVUZ ,
        • YAMAN SÜLEYMAN ,
        • TUNÇ ŞAHİN CANAN ,
        • PEKBAY CANAY ,
        • GERÇEK ZUHAL

        Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Volume 2 issue 1 pages: 1 - 19 | 2012

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        Index Copernicus
        Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Karşılaştırılması
        • YAKAR ZEHA ,
        • PEKBAY CANAY ,
        • KAYA FATMA

        e-Journal of New World Sciences Academy Volume 5 issue 3 pages: 720 - 728 | 2010

        BM Sürdürebilirlik Etiketleri

        Proceedings
        Özet bildiri
        Bilim İçerikli Çocuk Kitaplarında STEM Eğitim Yaklaşımının Etkilerinin İncelenmesi
        • Elmacı Hatice ,
        • PEKBAY CANAY

        XI International Eurasian Educational Research Congress | 21.5.2024 - ..

        Özet bildiri
        “Discovery of Archaeologists" as an Activity of Teaching the Nature of Science”
        • TUNÇ ŞAHİN CANAN ,
        • PEKBAY CANAY

        5th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) | 28.8.2023 - 1.9.2023

        Özet bildiri
        Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersi İçin Geliştirilen Eğitsel Oyunlar Hakkındaki Görüş ve Önerileri
        • AYDIN BEGÜM ,
        • PEKBAY CANAY

        X. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi | 18.5.2023 - ..

        Özet bildiri
        Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yeni Nesil Fen Bilimleri Soruları Hakkındaki Görüş ve Deneyimleri
        • DENİZ Emine ,
        • PEKBAY CANAY

        IInd INTERNATIONAL CONGRESS ON EXCELLENCE IN EDUCATION | 11.11.2022 - 13.11.2022

        Özet bildiri
        İlkokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Analojilerin İncelenmesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Analojilere İlişkin Görüşleri
        • ADAŞBAY Derin ,
        • PEKBAY CANAY

        IInd INTERNATIONAL CONGRESS ON EXCELLENCE IN EDUCATION | 11.11.2022 - 13.11.2022

        Özet bildiri
        Sınıf Öğretmenlerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan ve Yüz Yüze Yürüttükleri Fen Bilimleri Derslerindeki Deneyim ve Görüşlerinin Belirlenmesi
        • Karaahmetoğlu Seydanur ,
        • KORAY ÖZLEM ,
        • PEKBAY CANAY

        IX. International Eurasian Educational Research Congress (EJER) | 22.6.2022 - 25.6.2022

        Özet bildiri
        Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Fen Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları Kapsamında Yer Alan Etkinliklerin Mühendislik Tasarım Sürecine Göre İncelenmesi
        • Akbulut Ayşenur ,
        • PEKBAY CANAY

        III. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu | 20.5.2022 - 22.5.2022

        Özet bildiri
        Fen bilgisi öğretmen adaylarının geri bildirim süreci ile desteklenmiş mikro öğretim uygulamaları hakkındaki görüşleri.
        • Topçu Gamze ,
        • PEKBAY CANAY

        VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi | 1.9.2021 - 3.9.2021

        Özet bildiri
        Fen bilimleri yüksek lisans öğrencilerinin uzaktan STEM eğitimi ve bu kapsamda gerçekleştirilen uygulamalar hakkındaki görüşleri
        • ERGENÇ KEYLANUR ,
        • PEKBAY CANAY

        4. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu | 24.12.2020 - 26.12.2020

        Özet bildiri
        Fen bilimleri dersinde eğitsel oyun tekniğinin kullanılmasının 5.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilimsel yaratıcılıklarına etkileri
        • dadaylı gülcan ,
        • PEKBAY CANAY

        Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi | 6.3.2020 - 9.3.2020

        Özet bildiri
        İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları Tarafından Geliştirilen Tasarım Temelli STEM Etkinlikleri: Uygulama Süreci ve Problem Çözme Becerisi
        • PEKBAY CANAY ,
        • KAHRAMAN EMİNE

        VI. International Eurasian Educational Research Congress (EJER) | 19.6.2019 - 22.6.2019

        Özet bildiri
        Probleme Dayalı STEM Uygulamaları Geliştirmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılık ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
        • PEKBAY CANAY ,
        • YILMAZ SENEM BERİL

        VI. International Eurasian Educational Research Congress (EJER) | 19.6.2019 - 22.6.2019

        Özet bildiri
        Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi ve Bu Kapsamda Uygulanan Etkinlikler İle İlgili Görüşleri
        • PEKBAY CANAY

        1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK) | 11.5.2018 - 12.5.2018

        Özet bildiri
        2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN KAZANIMLARIN FEN BİLGİSİ DÜŞÜNME SÜREÇLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
        • PEKBAY CANAY ,
        • YILMAZ SENEM BERİL

        1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi | 11.5.2018 - 12.5.2018

        Özet bildiri
        Ortaokul Öğrencilerinin FeTeMM Alanlarına İlgilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
        • PEKBAY CANAY

        Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | 23.3.2018 - 25.3.2018

        Özet bildiri
        Ortaokul Öğrencilerinin FeTeMM Eğitim Yaklaşımına Dayalı Olarak Hazırlanan Etkinlikler İle İlgili Görüşleri: Yeşil Mühendislik Etkinlikleri
        • PEKBAY CANAY

        Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | 23.3.2018 - 25.3.2018

        Özet bildiri
        Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarıyla yapılan bir FeTeMM Etkinliğinin Tanıtılması Üzerine Bir Çalışma
        • YILMAZ NURBANU ,
        • PEKBAY CANAY

        International Congress on Politic, Economic and Social Studies | 19.5.2017 - 22.5.2017

        Özet bildiri
        Geribildirim süreci kullanılarak hazırlanan alternatif değerlendirme araçları: fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri
        • PEKBAY CANAY ,
        • KORAY ÖZLEM

        IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER) | 11.5.2017 - 14.5.2017

        Özet bildiri
        Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının karşılaştırılması üzerine bir çalışma
        • PEKBAY CANAY ,
        • YILMAZ NURBANU

        VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi (ULEAD-2017) | 27.4.2017 - 29.4.2017

        Özet bildiri
        FeTeMM (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) eğitim yaklaşımı ile yürütülen Bilim Uygulamaları dersinin ortaokul öğrencilerinin FeTeMM alanlarına yönelik ilgilerine etkisi
        • PEKBAY CANAY ,
        • KAPTAN FİTNAT

        26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’ne (ICES-UEBK 2017) | 20.4.2017 - 23.4.2017

        Özet bildiri
        Pre-Service Teachers’ Opinions About The Use Of Rubrics In The Development Of Teaching Materials Based On A Feedback Process
        • KORAY ÖZLEM ,
        • PEKBAY CANAY ,
        • KORAY APDULLAH

        26. International Conference on Education Sciences (ICES), Antalya. | 20.4.2017 - 23.4.2017

        Özet bildiri
        Students and Its Application for Energy Transformation Magic Box
        • YILMAZ SENEM BERİL ,
        • PEKBAY CANAY

        International Research Group on Physics Teaching (GIREP) | 30.8.2016 - 3.9.2016

        Özet bildiri
        Effect Of Design Based Science Learning On Pre Service Science Teachers Decision Making Skill
        • PEKBAY CANAY ,
        • YILMAZ SENEM BERİL

        International Research Group on Physics Teaching (GIREP) | 30.8.2016 - 3.9.2016

        Tam metin bildiri
        LABORATORY ACTIVITY FOR CENTRE OF MASS MOMENT: CLIMBING WHEEL
        • YILMAZ SENEM BERİL ,
        • PEKBAY CANAY

        2nd World Conferenceon Physics Education | 10.7.2016 - 15.7.2016

        Özet bildiri
        Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik FeTeMM Etkinliklerinin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
        • PEKBAY CANAY ,
        • SAKA YAVUZ

        III.rd International Eurasian Educational Research Congress (EJER) | 31.5.2016 - 1.6.2016

        Özet bildiri
        Mühendislik Tasarım Sürecine Göre Hazırlanmış Fen Teknoloji Mühendislik Matematik FeTeMM Etkinlik Örneği
        • PEKBAY CANAY

        7th International Congress on New Trends in Education (ICONTE) | 13.5.2016 - 15.5.2016

        Özet bildiri
        Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ders Materyali Hazırlamada Dönüt-Düzeltme Süreci İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
        • KORAY ÖZLEM ,
        • KAYA ÖZGÜL BENGİSU ,
        • PEKBAY CANAY

        Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu | 19.10.2015 - 23.10.2015

        Özet bildiri
        Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ders Materyali Hazırlamada Dönüt Düzeltme Süreci İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
        • KORAY ÖZLEM ,
        • PEKBAY CANAY ,
        • KAYA BENGİSU

        II.nd International Eurasian Educational Research Congress | 8.6.2015 - 10.6.2015

        Özet bildiri
        Secondary School Students Perception Towards Different Subject Teachers
        • AKHUN BURCU ,
        • Sarı Ay Özge ,
        • PEKBAY CANAY ,
        • CAN DERYA

        International Journal of Arts and Sciences' (IJAS) Conference | 26.5.2014 - 30.5.2014

        Özet bildiri
        Sınıf öğretmen adaylarının laboratuarda yaşanan kazaların nedenlerine yönelik görüşleri
        • AYDOĞDU CEMİL ,
        • PEKBAY CANAY

        International Symposium on Changes and New Trends in Education | 22.11.2013 - 24.11.2013

        Özet bildiri
        Influence Of Science Laboratory Applications Based On Critical Creative Thinking On Preservice Elementary Teachers Self efficacy Perceptions And Attitudes Towards Science
        • PEKBAY CANAY ,
        • KORAY ÖZLEM ,
        • GÖKSEL HAMDİ ÇAĞLAR ,
        • KORAY ABDULLAH

        The European Conference on Educational Research | 9.9.2013 - 13.9.2013

        Özet bildiri
        Invisibility of Disabled People in Elementary School Textbooks
        • CAN DERYA ,
        • PEKBAY CANAY ,
        • HAKVERDİ CAN MERAL ,
        • KAYA GÖKHAN ,
        • AVŞAR TUNCAY AYŞEGÜL ,
        • CANDAN SEVCAN

        9th International Congress of Qualitative Inquiry | 13.5.2013 - 18.5.2013

        Özet bildiri
        Fen Eğitiminde Laboratuar Yönteminin Etkililiği İle İlgili Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Farkındalıklarının Artırılmasına Yönelik Nitel Bir Çalışma
        • PEKBAY CANAY ,
        • KAPTAN FİTNAT

        3. Müellim Hazırlama Siyaseti ve Problemleri Sempozyumu | 3.5.2013 - 4.5.2013

        Tam metin bildiri
        Aging Education In Elementary Textbooks
        • KAYA GÖKHAN ,
        • CANDAN SEVCAN ,
        • AVŞAR TUNCAY AYŞEGÜL ,
        • HAKVERDİ CAN MERAL ,
        • CAN DERYA ,
        • PEKBAY CANAY

        5th World Conference on Educational Sciences | 5.2.2013 - 8.2.2013

        Özet bildiri
        Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Algılarının Doğrudan Yansıtıcı Bilimin Doğası Etkinliği Yoluyla Anlaşılması
        • PEKBAY CANAY ,
        • TUNÇ ŞAHİN CANAN ,
        • SAKA YAVUZ ,
        • ÖZDEMİR ŞİMŞEK PINAR

        Uygulamalı Eğitim Kongresi | 13.9.2012 - 15.9.2012

        Özet bildiri
        Yapılandırılmış Kimya Deneylerinin Öğrencilerin Bilim Hakkındaki Görüşlerine Etkisi
        • TUNÇ ŞAHİN CANAN ,
        • PEKBAY CANAY ,
        • SAKA YAVUZ ,
        • YAMAN SÜLEYMAN ,
        • GERÇEK ZUHAL

        Uygulamalı Eğitim Kongresi | 13.9.2012 - 15.9.2012

        Tam metin bildiri
        A Study Toward Teaching the Nature Of Science To Preservice Teachers
        • SEVİM SERKAN ,
        • PEKBAY CANAY

        6th International Conference on Eduction (ICE) | 8.7.2010 - 10.7.2010

        Özet bildiri
        Fen Eğitiminde Portfolyo Kullanımının Öğrenci Gözüyle Değerlendirilmesi
        • SEVİM SERKAN ,
        • PEKBAY CANAY

        Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi Sunum Bildirisi | 1.10.2009 - 3.10.2009

        Özet bildiri
        2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Öğrenme Çıktılarının Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi
        • KESKİN MELİSA ,
        • KARAÖZ Senem ,
        • Uzun Sümeyye ,
        • PEKBAY CANAY

        3. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi | 9.5.2025 - ..

        Özet bildiri
        2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının STEM Eğitim Yaklaşımına Göre İncelenmesi
        • Kapusuz Zehra ,
        • PEKBAY CANAY

        3. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi | 9.5.2025 - ..

        Özet bildiri
        2018 Fen Bilimleri Öğretim Programi Ile 2024 Türkiye Yüzyili Maarif Modeli Fen Bilimleri Öğretim Programinin Çevre Eğitimi Açisindan Karşilaştirilmasi
        • Bayram Gülcan ,
        • PEKBAY CANAY

        3. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi | 9.5.2025 - ..

        Özet bildiri
        Uluslararası STEM Olimpiyatlarına Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Olimpiyat Deneyimleri
        • Ergin Elif ,
        • PEKBAY CANAY

        16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi | 4.9.2024 - ..

        Özet bildiri
        “Hangisinde Su var?” Eğitsel Oyununun İlkokul 4. Sınıf Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi.
        • Aydın Oğuz Begüm ,
        • PEKBAY CANAY

        2. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi | 20.10.2023 - ..

        Özet bildiri
        İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin ışık ve ses ünitesi sesi yalıtan ev konulu STEM etkinliği hakkındaki görüşleri
        • Aydın Begüm ,
        • PEKBAY CANAY

        1. Ulusal Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Öğrenci Kongresi | 13.5.2022 - 14.5.2022

        Özet bildiri
        Fen Bilgisi Öğretmenlerinin 2017 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Hakkındaki Algıları
        • YILMAZ SENEM BERİL ,
        • PEKBAY CANAY

        13. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi | 4.10.2018 - 6.10.2018

        Özet bildiri
        Fen eğitimi alanında yapılan çalışmaların anahtar kelimelerinin sınıflandırılmasına yönelik bir çalışma
        • PEKBAY CANAY ,
        • KAPTAN FİTNAT

        XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi | 11.9.2014 - 14.9.2014

        Tam metin bildiri
        Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Temelli Fen ve Teknoloji Laboratuarı Uygulamalarının Yaratıcılık ve Problem Çözme Becerisine Etkisi
        • PEKBAY CANAY ,
        • GÖKSEL HAMDİ ÇAĞLAR ,
        • KORAY ÖZLEM ,
        • KORAY ABDULLAH

        X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi | 27.6.2012 - 29.6.2012

        Projects
        TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
        Lisansüstü Öğrencilerin Bilimsel Yayın Üretkenliğini Artırmaya Yönelik Akademik Okuma, Yazma ve Yayımlama Eğitimi Programı
        Tamamlandı

        Start 2022 - Finish 2022

        TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
        Okul Öncesi Öğretmen Adayları Oyuncak Müzeleriyle Buluşuyor
        Tamamlandı

        Start 2021 - Finish 2021

        TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
        Geleceğin Teknolojisi İle Randevumuz Var 2 Bilim Şenliği
        Tamamlandı

        Start 2016 - Finish 2016

        Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
        Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik FeTeMM STEM Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkileri
        Tamamlandı

        Start 2014 - Finish 2016

        TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
        Kimyanın Yedi Rengi
        Tamamlandı

        Start 2011 - Finish 2011

        Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi | Nationally Supported
        Bilimin Doğasını Öğretmen Adaylarına Öğretmeye Yönelik Bir Çalışma
        Tamamlandı

        Start 2009

        TÜBİTAK PROJESİ | Nationally Supported
        Özel Eğitim Öğretmen Adaylarıyla Bilimi Yaşıyoruz, Bilimsel Düşünmeyi Öğreniyoruz!
        Devam Ediyor

        Start 2023

        Diğer (Ulusal) | Nationally Supported
        “AYEUM İnteraktif-Online Öğrenme Platformu Faz II”
        Devam Ediyor

        Start 2016

        Books
        Bilimsel Kitap

        Bölüm : FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDA FEN MÜHENDİSLİK VE GİRİŞİMCİLİK UYGULAMALARI KAPSAMINDA YER ALAN ETKİNLİKLERİN MÜHENDİSLİK TASARIM SÜRECİNE GÖRE İNCELENMESİ
        EĞİTİMDE VE KÜLTÜRDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR I
        • AKBULUT AYŞENUR ,
        • PEKBAY CANAY

        2022, Tablet Kitabevi, None

        Bilimsel Kitap

        Bölüm : Proje tabanlı öğrenme yöntemi
        21. yüzyıl okullarını yeniden düşünmek
        • PEKBAY CANAY

        2021, Pegem Akademi, None

        Bilimsel Kitap

        Bölüm : Fen bi̇li̇mleri̇ eği̇ti̇mi̇nde analoji̇ler: Ders ki̇taplarindaki̇ yansimalar ve öğretmenleri̇n bakış açısı.
        Fen bilgisi eğitimi alanında uluslararası araştırmalar III
        • ADAŞBAY Derin ,
        • PEKBAY CANAY

        2025, Eğitim Yayınevi, None

        Theses
        Yüksek Lisans
        Fen bilimleri dersi için geliştirilen eğitsel oyunların sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
        BEGÜM AYDIN

        2024, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Yüksek Lisans
        Fen bilgisi öğretmen adaylarının geri bildirim süreci ile desteklenmiş mikro öğretim uygulamalarının etkililiğinin değerlendirilmesi: Öğretmen adaylarının görüşleri
        GAMZE TOPÇU

        2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Yüksek Lisans
        Fen bilimleri öğretmenlerinin yeni nesil sorular hakkındaki görüş ve deneyimleri
        EMİNE DENİZ

        2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Yüksek Lisans
        İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDA KULLANILAN ANALOJİLERİN BETİMLENMESİ VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ANALOJİLERİN KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
        DERİN ADAŞBAY

        2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Yüksek Lisans
        İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDA KULLANILAN ANALOJİLERİN BETİMLENMESİ VE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ANALOJİLERİN KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ
        DERİN ADAŞBAY

        2023, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Yüksek Lisans
        Fen bilimleri eğitimi yüksek lisans öğrencilerinin uzaktan stem eğitimi ve bu kapsamda gerçekleştirilen uygulamalar hakkındaki görüşleri
        KEYLANUR ERGENÇ

        2022, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Yüksek Lisans
        Fen Bilimleri ders kitaplarında yer alan fen ve mühendislik uygulamaları içeren etkinliklerin mühendislik tasarım sürecine göre incelenmesi
        AYŞENUR AKBULUT

        2022, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Yüksek Lisans
        Fen bilimleri dersinde eğitsel oyun tekniğinin kullanılmasının 5.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilimsel yaratıcılıklarına etkisi
        GÜLCAN DADAYLI

        2020, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

        Üyelikler
        European Science Education Research Association (ESERA)
        Bilimsel Kuruluş
        Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği
        Bilimsel Kuruluş
        Administrative Duties
        Contact information
        • Telephone . . . . . 3723233870
        • E-mail . . . . . canaypekbay